מדור "עתיד מבטיח" בחיל הטנ"א, מערכת אתר צה"ל

"לדעת שאחותי הקטנה קצינה זו גאווה עצומה! אני מאוד אוהבת את חיל הטנ"א. זה חיל תומך, שיודע לפתח את האנשים שלו בצורה נכונה, דואג להם, ולכן לפני שהיא התגייסה והתלבטה לאן ללכת אז מאוד רציתי שהיא תשרת בחיל הטנ"א, בגלל מה שהוא נותן, איך שהוא מפתח ודואג לאנשים שלו". ככה אומרת סגן ליאור ממן.

תכירו את הקצינות למשפחת ממן: האחות הגדולה סגן ליאור ממן שמשרתת כמפקצ"ית השלמה חיילית בבה"ד 20, והאחות הקטנה שסיימה לאחרונה קורס קצינים, סג"ם אורן ממן ושובצה כקטגי"ת בגדוד חילוץ והצלה.


ליאור, התגייסה בדצמבר 16 למסלול ייעודי לקצונה, עברה טירונות בבה"ד 20, הכשרות, קורסים, סיפוחים בגדודים, מ"כ טכנולוגי, בה"ד 1 ולבסוף השלמה חילית של חיל הטכנולוגיה והאחזקה. לאחר סיום ההשלמה החילית שובצה כמפקדת במ"כ הטכנולוגי. כעבור שנה, שובצה כקצינת טנ"א בגדוד שריון, ואחרי שלושה חודשים התקדמה למפקדת פלגת טנ"א שכללה תפיסת קוויים בעזה, בלבנון, סוריה, ואימונים משגרה לחירום. וכיום, ליאור סוגרת מעגל, ומשובצת בתור מפקדת בהשלמה החילית בבה"ד 20.

"לפני שהתגייסתי שמעתי מה זה להיות קצין, לפקד על חיילים, לדאוג להם, וזה קצת מעבר מלהיות חייל, יש יותר אחריות, לתת יותר מעצמך, וזה מה שקנה אותי. שיש לי את האופציה לגרום לכך שלחיילים יהיה שירות הרבה יותר טוב, שירצו לקום בבוקר, שתהיה להם חוויה טובה."

הכירו את אורן, שסיימה קורס קצינים במחזור דצמבר האחרון, שכמו אחותה התגייסה למחזור ייעודי לקצונה של החיל. אורן מספרת כי "בעקבות אחותי יותר הבנתי מה זה החיל הזה, ממה שהיא חוותה וראתה, יותר ידעתי והרגשתי שלשם אני רוצה להגיע, והבנתי לאן אני הולכת. זה שהיא הייתה שם גרם לי להבין מה תחומי האחריות, מי הם החיילים, ובאמת סימנתי אותו ראשון באפשרויות בעדפה, מאוד רציתי להגיע לחיל הזה."


אורן מספרת כי היא רואה את עצמה ממשיכה בקריירה צבאית, ושחשוב לה להמשיך בחיל שיש בו מגוון תפקידים משמעותיים שתורמים למדינה, ושיש לה דרך להשפיע על חיילים ולעשות אותם יותר טובים.


לאחיות מבית ממן יש כמה טיפים בשביל המלש"בים שלנו:
"החיל שלנו לא דואג רק לאנשי קבע אלא גם חיילי חובה, יש בחיל את תוכנית 'מקצוע לחיים', שמאפשרת להם עבודה לאחר הצבא, או לצאת לעבוד בזמן הצבא, וקורסים. לא לבוא מקובעים ולהישמע לסטיגמות שיש על החיל, זה בכלל לא נכון. אנחנו ממליצות להם לחקור, לראות מה התפקידים, בסוף יש בחיל מגוון עצום של קורסים, זה החיל הכי גדול בזרוע היבשה, חיל מתקדם שעוסק בטכנולוגיות, בפיתוח ואחזקת אמל״ח. המקצועות האלו תומכים בלוחמים וגורמים לכך שהכל יתנהל כמו שצריך, וזה מה שבונה את המערכת ואי אפשר בלי החיל הזה.