"מנשר מפקד האגד- "חייל טוב הינו חייל שטוב לו

08.12.22
מערכת את"צ

"חייל טוב הינו חייל שטוב לו"

תרבות ארגונית מכבדת ומעצימה תתקיים רק כאשר נעמוד על מספר עקרונות מפתח:

הראשון, עקרון חופש הביטוי וכבוד האדם. תרבות ארגונית השמה לנגד עיניה עקרון זה משמע היא מוקיעה שיח צועק, מתלהם ומבטל את האחר אשר חושב או מתנהג באופן שונה. חייל טוב הוא חייל שטוב לו בעיקר לאור העובדה שמתייחסים אליו בכבוד, מקשיבים לו ומעודדים את ההתפתחות שלו.

עודדו הקשבה למען דו-שיח "בגובה העיניים". הקפידו לדבר לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. נסו להכיר את האנשים איתם אתם עובדים ועודדו מפגשים ודיונים פנים מול פנים.  דעו לפרגן לסובבים אתכם, להוקיר עבודתם של אחרים ולחזק את תחושת הרעות והאחריות החברתית שבנינו.

עיקרון כבוד האדם הינו עקרון יסוד אליו אני מתייחס ללא פשרות. האגד הינה יחידה מגוונת, המקבלת בשעריה אנשים מכל חלקי העם ומכבדת כל אדם ללא קשר או תלות בדת, עדה, מין, דעה פוליטית או נטייה מינית. הגנה על כבודו של אדם משמעותה הגנה על דברים החשובים לו: על גופו, על שמו הטוב, על פרטיותו ועל היותו בן אנוש. כל פגיעה על רקע מיני- בדיבור או במעשה היא פגיעה בכבוד האדם ומהווה מעשה חמור ובלתי נסלח.

במהלך השנים למדתי להתייחס ל"חצי הכוס" כמלאה ולהכיר תודה על ה"יש" והקיים. למדתי שהסתכלות על "חצי הכוס המלאה" נותנת מוטיבציה למילוי החסר ולא להפך. לפיכך, הכירו את הטוב! ראו בכל אדם, חייל וחיילת, את הטוב והחיובי שבהם ועודדו אותם להתפתח, ללמוד ולשגשג במסגרת בה הם נמצאים. ספקו להם את האמונה כי השירות באגד הינו הזדמנות עבורם להתפתחות אישית ומקצועית ופעלו לשם כך.

בברכה,

  אל"ם,     משה       ארצי               

                 מפקד   אגד   טנ"א   650