הסתיים התרגיל הרב חילי של קורסי הקצינים במערך הסיוע המנהלתי

19.03.21
מערכת אתר צה"ל

היום הסתיים התרגיל הרב חילי של קורסי הקצינים במערך הסיוע המנהלתי, בהובלת חיל הלוגיסטיקה.

התרגיל, שהתקיים בשטחי האש בצאלים, הותאם לתרחישים השונים לשדה הקרב העתידי ובהתאמה לתפיסת הסיוע המנהלתי לתמרון רב ממדי.

המבצעים הלוגיסטיים בכלל התרגילים בוצעו בציוות קרב ושותפות מלאה בין צוערי חיל הלוגיסטיקה, הרפואה, הטנ"א והמשא"ן לצד כוחות שריון והנדסה. בכך הביאו לידי ביטוי את השילוביות ההכרחית בתמרון ושמירת הרציפות וההמשכיות בלחימה.

התרגיל כלל שיתוף פעולה מלא בין כלל חילות הסיוע המנהלתי ושם דגש על עבודה באינטגרציה מלאה, ובשיתוף פעולה גבוה, בדגש על החיבור עם הקצה המבצעי והכוחות הלוחמים אליהם נדרשים כוחות הסיוע להגיע.

"מבחינתי שבוע השטח הוא המודל האולטימטיבי ברכישת ניסיון וידע של הצוערים ומכין אותם לסביבת הלחימה הבאה", כך אמר מחוויתו האישית במהלך התרגיל, רס"ן שי גכלר, מפקד קורס הקצינים בבית הספר ללוגיסטיקה.

צילום: כרמית דבורה

המשיך והוסיף ראש מדור תורת הסיוע המנהלתי סא"ל שי ונטורה, שמדבריו ניתן ללמוד על ייחודו של התרגיל: "המיקוד בשבוע זה הוא בשילוביות, התרגיל משפר את השפה המשותפת של כלל חילות הסיוע המנהלתי ומייצר חיכוך עם הסביבה המבצעית ובכך מנסה לדמות עבור הצוערים והצוערות, בתוך המגבלות הקיימות, איך יראה במציאות מבצע לוגיסטי".

התרגיל התקיים במא"ל (מרכז לאימונים לוגיסטיים) בצאלים, ושילב סביבת שטח בנוי לצד שטח פתוח. כל זאת, תוך מיקוד משמעותי בתחום המנהיגות והחוסן המנטלי והאתגרים של הצוערים כקצינים לעתיד ביחידות הקצה המבצעי.

הסיוע המנהלתי משמעותי עבור הלחימה בכל רגע ורגע - החל מהפינוי והטיפול הרפואי, דרך הספקת תחמושת, דלק ומזון, שמירה על כשירות אמצעי הלחימה ושליטה בכוח האדם.

במהלך התרגולות ביקר בשטח תא"ל רונן כהן, קצין הלוגיסטיקה הראשי, שסיכם במילים הבאות: "התרגיל הרב חילי מסכם את פרק הכשרת הקצונה בדרג הגדוד במערך הסיוע המנהלתי. התרגיל משלב את צוערי חיל הלוגיסטיקה, הטנ״א, הרפואה והמשא״ן בסדרה של שבוע מאתגר ומתעצם, בה נדרשים להתמודד עם תרחישי מבצעים לוגיסטיים. מביקורים שבוצעו השבוע ניתן לראות את התשוקה של הצוערים והצוערות להצליח בתפקידם ואנו מסכמים את הפעילות והשותפות כמוצלחת מאוד".