עם תמונות ומנות כאלה - לסגור את החג בבסיס מזכיר את הבית

הצטרפנו לסדנת הבישול של פיקוד הדרום בבה"ד 6 לקראת ראש השנה, ודיברנו עם רנ"ג שף אדיר לוגסי, שמעביר הכנות לטבחים ומנהלי המטבח לפני כל חג מחדש. רק חבל שטעם לא עובר דרך המסך

05.09.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

סדנת סופגניות לחנוכה, אוזני המן לחג הפורים או הכנה מיוחדת לקראת ליל הסדר: לפני כמעט כל חג או מועד, מתקיימות בבה"ד 6 שבקריית ההדרכה שלל סדנאות בישול למנהלי המטבחים - מכל הזרועות, האגפים והפיקודים. 

לכבוד ראש השנה, הצטרפנו לסדנה האחרונה בהשתתפות 28 נגדי ומנהלי מטבחים מפיקוד הדרום. הבוקר התחיל כשרנ"ג שף אדיר לוגסי, מפקד מסגרת אומנות הבישול בבה"ד 6, הדגים למנהלי המטבח מנות מספר המתכונים הצה"לי החדש שהושק לרגל החג. לאחר מכן התפזרו המשתתפים לעמדות השונות, וממש כמו ב"מאסטר שף" - פתחו את השעון והחלו לבשל. 

בתום שעתיים אינטנסיביות בהן נהנינו בעיקר מהריח שיצא מהמטבח, הם צילחתו את כל המנות, ערכו אותן על שולחן חג מפואר, ועכשיו הגיע הזמן גם לטעום.

"בסדנאות האלה אני מלמד אותם מתכונים מיוחדים, שיטות צילחות ובישול חדשות, מעשיר בידע קולינרי, והכי חשוב - מעלה עוד יותר את המוטיבציה", מספר רנ"ג שף לוגסי, "אנחנו רוצים להדגים לנגדים ולמנהלים את שולחן החג המושקע והמיוחד שאפשר להעניק לחיילים ולחיילות שלנו - בעזרת חומרי הגלם שיש להם".

"אני נורא אוהב ומעריך את המקצוע. הסדנאות הן הזדמנות להדביק את כולם באותה התשוקה", משתף מפקד מסגרת אומנות הבישול, "לתת להם את הדרייב ולהכניס בהם עוד פלפל, כדי שהחיילים והחיילות יאכלו הכי טוב שאפשר - כי כששמים את הנשמה באוכל, אפשר לבשל הכול".

"בסוף, המטרה היא שאותם חיילים וחיילות שנשארו לשמור עלינו, ולא יבלו את החג הקרוב עם המשפחה שלהם, יצליחו בכל זאת להרגיש תחושה של בית", מדגיש רנ"ג דודו תורג'מן, רמ"ד מזון בפיקוד הדרום.

"את כל התפריט שאתם רואים לפניכם כאן, בנינו עם פרודוקטים צה"ליים בלבד", מחדד רנ"ג תורג'מן, "לכבוד החג, סיפקנו למנהלי המטבחים גם פריטים חדשים, כמו פרגיות, קובה סלק, קובה דלעת, מגוון רחב של ירקות, ואפילו פירות כמו מלון ומנגו".

"זו זכות גדולה להאכיל חיילים ולוחמים", הוא מחייך, "את הסיפוק העצום שאתה חווה מלראות לוחם יוצא מחדר האוכל שלך שבע ועם חיוך על הפנים - רק שף צה"לי יכול להבין".