החיילים שמתכנתים את העתיד של צה"ל

בתום חצי שנה של קורס מאתגר במיוחד, הכשירו בחיל הקשר והתקשוב את התוכניתנים החדשים של צה"ל. כתבתנו פגשה אותם, ושמעה על האתגרים שבדרך, הסיפוק העצום - וגם על ההיסטוריה הפרטית שעשו

21.03.17
נעמה זלצמן, מערכת את"צ

כמאה חיילים וחיילות סיימו השבוע בהצלחה את קורס התכנות היוקרתי של אגף התקשוב. הקורס, שנמשך כחצי שנה, הוא המסלול להכשרת תוכניתנים בבסמ״ח (האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר), בסיומו שובצו החיילים בצוותי פיתוח תוכנה בכלל זרועות צה"ל.

"בעולם הטכנולוגי של היום נדרשים התוכניתנים לחשיבה יצירתית, רמה מקצועית גבוהה מאוד ויכולת לעמוד מול אתגרים ומשימות מורכבות, שכן בסופו של דבר, הם יוצרים את הטכנולוגיות שמובילות את צהל ואת המשק כולו", אומרים גורמים בבסמ"ח.

לדבריהם, חניכי הקורס נדרשים גם להסתכלות על מנעד האיומים הרחב על מדינת ישראל, איתם צה״ל נדרש להתמודד, לצד השתנות מתמדת של האירועים בעולם. לאחר טקס הסיום, ישובצו החיילים בצוותי פיתוח תוכנה בכלל זרועות צה"ל.

בין החניכים הנרגשים שסיימו את הקורס פגשנו את אנדרי אוברוצקוב, בן 20 מקריית שמונה. אנדרי הוא בוגר מסלול "פעמי עתידים" אשר משלב תלמידים מהפריפריה בלימודי תואר מהנדס מדעי המחשב. "הקורס היה מלמד, וחשף בפני דברים חדשניים", סיפר אנדרי ושיתף: "למדתי שממש כיף לי לעבוד בצוות. בעתיד ארצה לפתוח חברה שתדע לעזור לאנשים באמצעות טכנולוגיה".

גם לירן חסן, בן 21 מהכפר ג'וליס, סיים את הקורס - ובמקביל עשה היסטוריה. לירן הוא התוכניתן הדרוזי הראשון בצה"ל. "אני גאה שפתחתי דלתות לילדים הצעירים מהעדה", הוא מציין בסיפוק, "בעקבות הקורס הבנתי שאני מסוגל לכל דבר אם אני לא מוותר".  

בשורות החיילות המסיימות את הקורס מצאנו גם את נגה נוימן, בת 19 מגבעת שמואל. נגה, שהייתה מדריכה מבני עקיבא ורקדנית מחוננת, מספרת כי האתגר המרכזי שלה היה ההסתגלות למסגרת הצבאית: "למדתי עד השעות הקטנות של הלילה, חזרתי הביתה בסופי שבוע והאתגר הלימודי היה לי קשה".

לצד זאת, היא מציינת לטובה את המיומנויות הנוספות שרכשה בזכות הקורס: למדתי איך לעמוד מול קהל, הכרתי חברים חדשים ואני מרגישה שאני במקום הנכון".

לנגה יש מסר שהיא רוצה להעביר לצעירות נוספות, המתלבטות לגבי שירותן הצבאי: "בנות, תאמינו בעצמכן. כמו שהצלחתן ללמוד 5 יחידות במתמטיקה, אתן יכולות להיות תוכניתניות מדהימות".

לחברתה לקורס, נטע שבירו, בת 19 וחצי מרמת גן, גם כן יש טיפ למועמדים לתפקיד, שלא בהכרח מגיעים מרקע ריאלי. "שווה לנסות", אומרת נטע, שבכלל למדה בתיכון קולנוע וערבית. "אין סיבה לפחד. גם מי שבא מרקע אומנותי לא צריך לחשוש מהחלק טכנולוגי. אפשר למצוא את עצמך בכל דבר. זה מאתגר ומלמד להבין איך לחשוב בצורה אחרת".