אל"ם שי שולומון הוא מפקד הקשר ואלקטרוניקה של פיקוד צפון

18.11.19
מערכת את"צ

אל"ם שי שולומון, ששירת במגוון תפקידים באגף התקשוב, סיים אתמול את תפקידו כמפקד חושן, ויהפוך להיות מפקד קשר ואלקטרוניקה של פיקוד צפון. מי שיחליף אותו יהיה אל״ם עומר סעדיה.

טקס החלפת מפקד יחידת חושן התקיים באתר ההנצחה לחללי חיל הקשר והתקשוב שביהוד, במעמד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, ובראשות מפקד לוט״ם, תא״ל רמי מלאכי. בתפקידו האחרון שימש אל"ם שולומון כראש ענף תורה והדרכה במחלקת אג"ם של אגף התקשוב. בין תפקידיו בעבר הוא היה קצין הקשר של גדוד 12 של חטיבת גולני, קצין אג"ם בתקשוב של אוגדה 36, קשר"ח (קצין קשר חטיבתי) של חטיבה 7, מג"ד הקשר של גדוד 371 (גדוד הקשר של פיקוד הצפון) ומג"ד הקשר של אוגדה 36.

יחידת חושן הינה מרכז התקשורת הצה"לי, והיא הגוף האמון על הפעלת מערכי התקשורת בצה"ל, בין היתר, של שירותי טלפוניה, תקשורת נתונים רחבת סרט, תשתיות תקשורת אופטיים ותקשורת לוויינית. תחת המרכז עומדים שלושת גדודי התקשוב המטכ"ליים: אמירים, צמרת ואיתנים. המרכז כפוף ליחידת לוט"ם שבאגף התקשוב.

״שום דבר שאומר כעת לא יוכל להמחיש את החוויה שעברתי כמפקד חושן. בהסתכלות ביקורתית לאחור, הצלחתי בכמה דברים, נכשלתי בכמה, צדקתי, שגיתי, הקמתי, פרקתי", אמר אל"ם שולומון, "אבל אם יש משהו שהייתי נאמן לו מראשית דרכי הם הערכים המובילים אותם גיבשנו ביציאה לדרך ואותם יודע לשנן כל חייל ומפקד בחושן: האדם במרכז, רעות תקשובית, יוזמה וחדשנות טכנולוגית מבצעית, והכי חשוב - אהבת הארץ״.

״התפקיד היה כמו מסע משותף ארוך ומאתגר, אשר תוך כדי שהוא קרה, התעצבנו כולנו כקבוצה וכיחידים, כיחידה וכמפקדים", הוא המשיך, "המסע הזה יצק יסודות מקצועיים ופיקודים, שאין לי ספק שימשיכו לשרת את כולנו גם בעתיד. בפעם אחרונה כמפקד חושן אני מאחל שרק נמשיך להיות איתנים בצמרת בכל מקום שנרצה ובכל דרך שנבחר. שתהיה לנו את התבונה לראות, האומץ לרצות והכוח לבצע, תודה לכולם״.