טקס החלפת מפקד יחידת לוט"ם

21.11.19
מערכת את"צ

השבוע מונה תא"ל עומר דגן למפקד יחידת לוט"ם, היחידה הטכנולוגית מבצעית באגף התקשוב וההגנה בסייבר. הטקס נערך במחנה לוט"ם, צריפין, במעמד ראש אגף התקשוב, אלוף ליאור כרמלי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא"ל דגן החליף בתפקיד את תא"ל רמי מלאכי, אשר כיהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות. תא"ל מלאכי מסיים את שירותו בצה"ל לאחר 28 שנים כמפקד בחיל הקשר, זרוע היבשה ואגף התקשוב וההגנה בסייבר.

"השתנות האויבים והיריבים והתפתחות מרחב הלחימה מחייבים את צה"ל להמשיך ולהאיץ את התפתחות הממד הקיברנטי-דיגיטלי", אמר תא"ל מלאכי, המפקד היוצא, "אגף התקשוב נדרש להוביל לעליונות המרחב הקיברנטי ולעיצוב דיגיטלי על זרועי עד הקצה. לוט"ם הינה בראש ובראשונה יחידה מבצעית, האחראית על המעשה הדיגיטלי בצה"ל, על זמינות ורציפות התהליכים המבצעיים הרשתיים. גם ברגע זה, מאות קצינים וחיילים בלוט"ם מאיישים את הגזירות, תאי השליטה והחמ"לים השונים, נמצאים בכלל הגזרות מצפון ועד דרום, במדינת ישראל ומחוצה לה, בתרגילים ואימונים מהרמה הטקטית ועד הרמה האסטרטגית. החשיבה של כלל גופי לוט"ם הינה "מחר – מלחמה", יחידה המוכוונת לכשירות ולמוכנות, לזמינות ולרציפות, לאספקת תוצרים רלוונטיים בקבועי זמן קצרים. דוד בן גוריון אמר כי שתי העוצמות המרכזיות של צה"ל הינן האנשים והטכנולוגיות. אתם מצויים בליבת המצוינות הצה"לית – ליבת המצוינות האנושית וליבת המצוינות הטכנולוגית. תודתי העמוקה על שהענקתם לי את הזכות להוביל את לוט"ם בשנים האחרונות, לחנך, להשפיע, ללמד ולא פחות ללמוד מכם".

"לוט"ם הינה יחידה טכנו-מבצעית, בעלת עוצמות אדירות, הלוקחת חלק בכל פעילות מבצעית של צה"ל", הוסיף תא"ל דגן, המפקד הנכנס, "רק בשבוע שעבר, במסגרת 'חגורה שחורה', סיפקה היחידה מענה דיגיטלי-מבצעי ממוצב הפיקוד העליון של צה"ל, דרך פיקוד הדרום ופיקוד העורף, ועד לכוחות שנפרסו מסביב לרצועת עזה. אנשי לוט"ם היקרים - קצינים, נגדים, חיילים ואזרחים עובדים צה"ל, אני מתחייב בפניכם לאתגר אתכם, לספק לכם עניין בתפקידכם, לדאוג לפיתוח ולטיפוח שלכם ולמצות את יכולותיכם בעבור מטרה נעלה. אבקש מכם שני דברים: הראשון, שקדו ולמדו על העת כי לארגון מקצועני וחדשני כמו לוט"ם, הלמידה היא כמו אוויר לנשימה. הדבר השני שאבקש מכם - זכרו את מילות השיר "אין לי ארץ אחרת". בכל פעולה שאתם מבצעים, בדרככם הביתה בסופו של יום, שבוע או תקופה בבסיס, או רגע לפני השינה כשאתם מביטים במראה, היו בטוחים שעשיתם כל שניתן, ובאופן הטוב ביותר, על מנת לתרום לביטחונה ולחזק את חוסנה של מדינתנו, כי לכל אחד מכם כוח אדיר לעשות ולשנות".