זה לא סרט, זה אימון המילואים של לוחמי הספקטרום

פלוגת הספקטרום הצה"לית היא האוטוריטה המקצועית בכל מה שקשור לשיבוש תקיפות בטווח הספקטראלי. מדובר בתחום שרלוונטי להפעלת רחפנים, צוללות, טנקים ועוד. קיבלנו הצצה לתרגיל האחרון של המילואימניקים של הפלוגה, בשיתוף עם יחידה מיוחדת

13.07.21

פלגת הספקטרום, שמורכבת מצוותי לוחמים הפועלים בשטח,פועלת פעמים רבות גם לצד הכוחות המיוחדים, ואמונה יחד איתם על גיבוש תמונת המצב הספקטרלית, הבנת יכולות האויב ותיאום מול גורמי החבירה כדוגמת מודיעין.

תרגילים אלו מאמנים את הכוחות ללחימה ותרחיש תקיפה מתגלגל, בהיעדר עומק לוגיסטי וזמינות כוחות חבירים.

"זירת הלחימה המודרנית הפכה תלויה יותר ויותר בטכנולוגיות מתקדמות, גם בצד האויב", מספר רס"ן ש׳, מפקד פלגת הספקטרום הטקטית, "השבוע התקיים תרגיל בן חמישה ימים עם יחידה מיוחדת, במסגרתו זכינו להצצה לפלגה המיקרו-טקטית המהווה את חוד החנית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר אשר פועלת במימד הספקטרום".

"האמל"ח שאנחנו משתמשים בו מאפשר לנו לתת מענה בכל מקום ובכל זמן גם לאירועים מתוכננים, וגם להגיב במהירות לאירועים בלתי מתוכננים לשלול את יכולתיו של האויב", הוסיף רס"ן ש׳.

הפלגה למעשה עוטפת את כלל הכוחות שאיתה בכיפה ספקטרלית - מעין כיפת ברזל אלקטרונית, שמצד אחד מגינה על הכוח בשטח ממגוון רחב של איומים, ומצד שני שוללת יכולות של האויב, ופוגעת ביכולת שלו לתפקד: "הכיפה מאפשרת ביטחון מלא ללוחמים בשטח לפעול גם בתנאים מאתגרים".

האיתור לפלוגה, כך מסביר רס״ן ש׳, מתבצע בפינצטה ומתבסס על יכולותיו היחודיות של כל לוחם.