צפו במרכז הרפואי החדש של צה"ל בדרום

סא"ל אכרם בריק, מפקד המרכז הרפואי החדש בנגב, משוכנע שהצוותים שלו יצליחו להעניק למשרתי הדרום טיפול מקיף ואיכותי. לכבוד המעבר ממחנה "נתן" לקריית ההדרכה, כתבנו יצא לסייר במרפאה החדשה. כך זה נראה

23.08.17
אלעד רוטבאום, מערכת אתר צה"ל

אם תשאלו את סא"ל אכרם בריק על מעבר המרכז הרפואי אזורי בדרום ממחנה "נתן" לקרבת קריית ההדרכה, הוא יענה בגאווה שההצלחה כבר מורגשת. המרכז הרפואי אזורי דרום, או בקיצור - מרפ"א דרום, היה ממוקם עד כה במחנה "נתן" שבבאר שבע, עד שלפני כחודש החלה פעילותו סמוך לאחד מהבסיסים הגדולים במדינה.

"חיילים שהיו בהכשרה בקריית ההדרכה או בבסיסים אחרים הממוקמים באזור הערבה נאלצו לנסוע שעות ארוכות כדי לקבל טיפול", מסביר סא"ל בריק את הסיבה למעבר. כבר כיום, לדבריו, מגיעים למרכז בין 700 ל-1,000 חיילים ביום - מה שמעיד על הקלות והנוחות שיצר השינוי.

ולא רק המיקום השתנה - גם תחומי רפואה וטיפולים חדשים נכנסו למרכז. "יש מענה לבריאות הנפש ורפואה תעסוקתית, מה שלא היה בעבר", מספר סא"ל בריק. גם מרפאת נשים מתקדמת נפתחה במרכז, ומשרתות בקבע יכולות להגיע למרפאת ההיריון ופוריות.

גם בשטח

במרפ"א יטופל החייל בכל השלבים - החל מרפואה ראשונית ועד שלישונית. זה כולל בתוכו התייעצות עם רופאים, רפואת מומחים, פיזיותרפיה, וכן סיפוח למרפאה במידה ויש צורך בטיפול שלא ניתן לקבל ביחידה.

גם בשעת חירום, אומר סא"ל בריק, ימשיך המרכז לתת מענה לחיילים: "מתקן אשפוז מתקדם נפתח במצבים כאלו, ואנו מעניקים טיפול ותמיכה לפצועים ובני משפחותיהם לאורך כל הדרך". מעבר לטיפול במרפאה עצמה, יפעיל המרכז גם ניידות פיזיותרפיה ושיניים שיגיעו אל שטחי הכינוס ויעניקו ללוחמים בשטח טיפול, שיאפשר להם לחזור לכשירות מבצעית.

הייעוד: להעניק את כל השירותים, לכל משרתי הדרום

לסא"ל בריק זה ברור שהמקום יהיה בין המרכזים הרפואיים הטובים ביותר שיש בצה"ל. "חדרי הרופאים, המכשור, מכון הדימות ושאר האמצעים שלנו - הם מהמתקדמים שיש כיום. חשבנו על 20 השנים הקרובות, ובנינו את המרכז כך שימשיך להעניק טיפול מצוין גם לעוד זמן רב".

"הייעוד שלנו", מסכם סא"ל בריק, "הוא להעניק את מגוון השירותים העשיר בצה"ל, לכלל המשרתים בדרום".