מהפכה בחיל הרפואה - מהיום זימון תורים גם ב-SMS

כבר לא צריך להמתין על הקו - את התור הבא שלכם לרופא צבאי ולבדיקות תוכלו לקבוע פשוט באמצעות הודעת SMS למוקד "מקול הלב". אז איך עובד השירות החדש, ולאילו שירותים רפואיים ניתן לקבוע תור? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים שחשוב שתדעו

18.07.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

אין כמעט חייל בצה"ל שלא יצא לו לפנות למוקד "מקול הלב" של חיל הרפואה. המוקד מאפשר למשרתים ולמשרתות לדעת כל מה שהם צריכים בנוגע לשירותי הרפואה, מסייע בקביעת תורים לרפואה ראשונית, שניונית ודחופה ועובד 24/7.

בשנה האחרונה עבר המוקד שינויים רבים, במסגרתם הוגדלו בין היתר מספר העמדות והמוקדניות, וזמן ההמתנה ירד משמעותית לכחצי דקה בלבד. עד היום, טיפל המוקד בזימוני תורים באמצעות שיחות טלפוניות בלבד, דבר שדרש מ-70 המוקדניות לתת מענה ליותר מ-2,000 שיחות ביום.

כעת, החליטו בחיל הרפואה לעשות צעד נוסף שישפר את השירות לחיילים, הן בנוחות והן ביכולת לתת מענה מהיר יותר. המוקד שמהווה את האוזן הקשבת לענייני בריאות החיילים בצה"ל, מוסיף לשירותיו דרך נוספת לזמן תורים בפשטות וביעילות - שליחת מסרון (הודעת SMS).

השירות החדש, שהתחיל כפיילוט באפריל האחרון וכעת נכנס לשימוש בכלל צה"ל, יאפשר לכלל המשרתים בחובה ובקבע לוותר על המתנה טלפונית או הגעה פיזית למרפאה, ולקבוע תור לרופא ישירות מהטלפון הנייד. 

"השירות מתבצע באמצעות מערכת מסרונים מתקדמת. המערכת משיבה תוך 24 שעות להודעת הבקשה של המשרת לקבוע תור או לבטל אותו", מסבירה מפקדת מוקד מקול הלב, רס״ן לימור לוי. "היא מאפשרת קביעת תורים לשירותי רפואה ראשונית, שניונית ורפואת מומחים, לצד שירותי בדיקות דימות ו-CT, פיזיותרפיה ורפואת שיניים בארבע המרפאות המרכזיות".

המספר לשליחת המסרונים הוא: 052-9990110, ושעות הפעילות הן 8:00 - 17:00 בימים א'-ה'. בכל הודעה שתשלחו עליכם לציין את שמכם המלא, מספרכם האישי, פירוט הפנייה ומיקום בו תעדיפו לקבל טיפול.

בנוסף לשירות המסרונים, מוקד "מקול הלב" ימשיך לפעול טלפונית 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, במספרים הבאים: 03-9489999 או *6690. ניתן לפנות גם למייל הצבאי "מקול הלב" ולמייל האזרחי moked6690@idf.gov.il.

"אם תשלחו הודעה מעבר לשעות הפעילות, תקבלו את המענה יום למחרת", מציינת רס"ן לוי, "גם אם תבחרו לשלוח הודעה בחמש לפנות בוקר, תקבלו את המענה הטוב ביותר ביום שאחרי". 

המעבר לזימון תור במרחק של הקלדה פשוטה, הוא חלק ממהפכת שירות נרחבת בחיל הרפואה בשנים האחרונות. מפקד שירותי הבריאות בצה"ל, אל"ם פרופסור אלון גזברג, משוכנע כי מדובר בצעד משמעותי לטובת החיילים. "חיל הרפואה שם לנגד עיניו את זמינות ואיכות השירות הרפואי", הוא מסביר, "נמשיך לפעול למען שירות זמין, מהיר ומקצועי לכלל המשרתים".

"זה מהלך קטן אבל משמעותי מאוד", מדגישה רס"ן לוי, "אנחנו מקשיבים לקולות מהשטח ומשתפרים משם. זמני ההמתנה במוקד כבר התקצרו לכחצי דקה בלבד, ואנחנו מכשירים את כוח האדם שלנו להעניק מענה כמה שיותר איכותי למשרתים. זה הכל בשביל המשרתים, הבריאות שלהם היא מעל הכל".