מהיום תוכלו לקבל ויטמין בי-12, ללא הפניה לבדיקת דם

אם אתם מקיימים אורח חיים טבעוני, ודאי נחשפתם לחשיבותו של לקיחת תוסף ויטמין B12. מהיום, מעבר לקבלת התוסף בחינם מצה"ל, לא תצטרכו לעבור יותר בדיקות דם או בירוקרטיה רפואית. כל הפרטי

25.03.19
נעמי סומר, מערכת אתר צה"ל

בחיל הרפואה הודיעו על צעד נוסף בשיפור המעטפת לצמחונים ולטבעונים בצה"ל. מעתה, כל חייל שמצהיר על היותו טבעוני מול רופא היחידה שלו, יוכל לקבל מרשם לתוסף לוויטמין B12, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ובאופן הנהוג כיום בעולם האזרחי. 

מקור ויטמין B12 הוא בעיקר בבשר, עוף, חלב, ביצים ודגים - מוצרים מן החי, שאינם נכללים בתפריט של חייל המקיים אורח חיים טבעוני. מחסור בוויטמין עלול לגרום לחוסר איזון בתפקוד של איברים ומערכות רבות בגוף, ולתסמינים של חולשה, עייפות וסחרחורות. 

המענה התזונתי לחיילים טבעונים בצה"ל

"עד היום, החיילים אומנם כבר קיבלו את התוסף ללא עלות, אך היו צריכים לעבור בדיקת דם שמזהה אם קיים חוסר של B12", מבהירה סא״ל ד״ר לנה קורן, רע״ן רפואה בחיל הרפואה. "לאחר מכן, היה על אותו חייל לחזור לרופא היחידה כדי לקבל את המרשם. המדיניות החדשה חוסכת טרחה ובירוקרטיה רבה". 

מנות קרב לטבעונים

סא"ל ד"ר לנה קורן מדגישה כי הנושא יובהר לכלל גורמי הרפואה בצה"ל, על מנת לממש את ההנחיה החדשה. "זהו שלב נוסף בקידום מענה בריאותי טוב יותר לחיילים", היא מסבירה, "למשרת הטבעוני יש אפשרות לקבל את התרופה בחינם מבית מרקחת צבאי, או לרכוש אותה מבית מרקחת אזרחי - אך B12 ללא עלות לטבעונים הוא שירות ייחודי שקיים רק בצה״ל, למען המשרתים".