שירות ר"ם 2 לחיילים - גם בביה"ח אסותא באשדוד

14.03.19
מערכת אתר צה"ל

השבוע התקיים טקס חגיגי לפתיחת משרדי ר״ם 2 בביה"ח אסותא באשדוד, בהשתתפות קצין הרפואה הראשי תא"ל ד"ר טריף בדר. "המפגש הזה מאוד מיוחד, ולכן חשבתי שנכון שנבוא עם הדרג הכי בכיר בחיל הרפואה", הדגיש תא"ל בדר.

"הטקס הוא פתח לשיתוף פעולה פורה ולעוד סוג של אינטגרציה שאנו רוצים לקיים", הצהיר מנכ"ל ביה"ח פרופ' חיים ביטרמן. "לא רק עם המערכת האזרחית הקהילתית, אלא גם עם המערכת הצבאית, והנה יוצאים לדרך. המיקום של בית החולים מבטיח שנצטרך לשתף פעולה גם בשעת חירום. מאחל לכולנו יחסים טובים ועבודה ברמה גבוהה".

אל יחידת ר"ם 2 מסופחים חיילים אשר אינם כשירים רפואית להמשיך את שירותם הצבאי בצורה סדירה, בדרך כלל בעקבות אשפוז, מחלה, שבר או פציעה. ברגע שחייל מתאשפז בכל אחד מבתי החולים בארץ, הוא מסופח ליחידת ר"ם 2 למהלך תקופת האשפוז. לכל מסופח יש רכזת אישית הדואגת לו לבירורים, לקביעת תורים, לתזכור לגבי טיפולים וכן לתשובות ממעבדה.

כל זאת נעשה על מנת שהחולה יהיה מרוכז בהחלמתו. לאחר שיפור במצבו הרפואי של החייל, הסיפוח לר״ם 2 מסתיים והוא חוזר ליחידתו כאשר הטיפול הרפואי השוטף ממשיך על ידי מרפאת היחידה.

היחידה מספקת בזמן שגרה מעטפת מלאה לכלל המאושפזים, ואילו בחירום, דואגים אנשיה לקבלת הפצועים לבית החולים, לתיאום הטיפול מול ההורים ולדאגה לכלל צרכי הפצועים. "אסותא אשדוד" מצטרף לשאר בתי החולים הציבוריים בארץ ויספק לחיילי צה״ל ולמשרד הביטחון שירותים אמבולטוריים - ביקורים במרפאות חוץ, מרפאות מומחים, מעבדות, הדמיות, שיקום ועוד. במסגרת זו יתאפשרו גם ביקורים בחדר המיון ושירותי אשפוז באמצעות יחידת ר"ם 2 של חיל הרפואה.

"לא כל יום פותחים משרד ר"ם 2 ולא כל יום פותחים בית חולים חדש במדינת ישראל", סיכם תא"ל ד"ר בדר. "החיבור של הצבא עם המערכת האזרחית הוא חיבור מחייב, ואנו רוצים לספק את השירות הרפואי הכי טוב לחיילי צה״ל שנמצאים וגרים באזור".