המוקד המוכר עבר ניתוח לב פתוח. ל"קול" השדרוגים
לשיחה הזאת לא ציפינו - אבל הפעם מ"קול הלב" התקשרו אלינו, המתינו כמה דקות, ואז גילו לנו על כל החידושים במוקד החשוב ביותר בימים אלו. אז בין אם אתם בקבע או לא - הכתבה הזאת חובה
אין חייל או חיילת שלא התקשרו למוקד הפניות הזה - שנדמה ששמו ניתן לו כי הוא מהווה את "לב" הרפואה בצה"ל, ומתווך בין המשרתים שבבית לבין נותני השירותים השונים בתחום.
וכמו תחום הרפואה עצמו, גם מוקד "מקול הלב" משתנה כל הזמן ומתאים את עצמו לתקופה. כעת, חזר לשימוש המענה הטלפוני בכל שירותי המומחים, שירותי הרפואה הראשונית (רופאי יחידה), ושירותי קביעת התורים לכל מרכזי הרפואה (דרום, צפון ומרכז), שקיבלו עד כה פניות sms בלבד.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתקשר למוקד - וללחוץ על הספרה 1 בין הימים א'-ה' משעה 8:00 עד 18:00.
בנוסף, על מנת לשדרג את המענה למשרתי ומשרתות הקבע, נפתחה אתמול (ראשון), השלוחה החדשה במוקד, "אוזן קשבת לקבע".
"בחרנו לקרוא כך לשלוחה מהסיבה שאנחנו כאן כדי לסייע ולהיות אוזן קשבת אמיתית למשרתינו", פותח מפקד מרפ״א מרכז, סא"ל מיקי אלמקיאס.
מהיום כל אנשי הקבע יכולים לחייג לשלוחה במוקד, או לשלוח הודעת SMS למוקד ולציין שהם בקבע. "הקצנו כוח אדם ומשאבים שיטפלו רק בפניות שלהם - כך שכל בעיה או בקשה תטופל בתשומת לב ובמהירות רבה יותר", מסביר סא"ל אלמקיאס.
אז אם אתם בקבע ואתם צריכים הפנייה, או ייעוץ בבעיות פרטניות אתם יכולים כבר עכשיו לחייג לשלוחה במוקד, או לשלוח הודעת SMS למוקד ולציין שאתם בשירות קבע.
״מאוד חשוב לנו לבוא לקראתם - הם יכולים גם לבקש שנקבע להם באותו יום תורים לרופאים שונים כדי לחסוך זמן, או שהתור לרופא המומחה יהיה קרוב לבסיס״, הוא משתף.
״זה דומה מאוד למוקד ׳אישי נשי׳ המשרת את נשות קבע״, מדגים מפקד מרפ"א מרכז, ״למדנו מההצלחה שלו והחלטנו שמגיע שירות כזה לכלל הקצינים, הנגדים ועובדי צה״ל״.
אך אם אתם חיילי חובה, אל תדאגו, סא״ל אלמקיאס מבהיר: ״פתחנו עוד אפשרויות לאנשי קבע - אך המענה לכלל המשרתים לא יפגע. המעבר חזרה למענה טלפוני אף יגרום לכך שזמני ההמתנה במוקד יתקצרו״.
וזה לא החידוש היחיד במוקד - נפתחה שלוחה טלפונית נוספת, שנועדה לספק מענה ספציפי לחופ״לים. כל מה שצריך לעשות זה לחייג למקול הלב, בין השעות 17:00-20:00 וללחוץ על הספרה 2. סא״ל אלמקיאס מסביר את מטרת השירות: ״הערוץ המיוחד הזה מאפשר לרכז פניות מחיילים רבים ולהציג לנו את סדר החשיבות שלהן״.
זאת עוד דרך לייעל את התהליך שפנייה רפואית עוברת מהקצה המבצעי לרופאים הרלוונטיים: ״ללוחמים וללוחמות קשה ליצור איתנו קשר בשוטף - השלוחה החדשה לחופ״לים נועדה להקל עליהם״.
כך, למרות התקופה המאתגרת נוכח נגיף הקורונה, ברור לכולנו שמוקד "מקול הלב", לא מוריד רגל מהגז, אך גם לא משאיר אף חייל מאחור. כשנשאל לאן הוא רואה את המוקד מתפתח בעתיד, מפקד מרפ״א מרכז לא מהסס לרגע: "יחד עם המפקדת רס"ן לימור לוי, המובילה את כל הפיתוחים והחידושים, נמשיך ונרחיב את המוקד בדגש על יכולות טכנולוגיות והנגשה דרך אפליקציות. אין לי ספק שזה יוביל לשיפור משמעותי בשירות למשרתים״.