זוכרים את המרפאה המיתולוגית בסיירים? עכשיו היא כבר לא נראית ככה

חללי המתנה מרווחים, תשתיות משופצות, רופאים מומחים ומערכות טכנולוגיות חדשות - המרפאה בסיירים היא אחת מהחדשניות והמרשימות בצה"ל, ואם זה לא מספיק, יש גם עוד 12 כאלה בדרך. כל הפרטים

10.05.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר נחנכה המרפאה החדשה והמרשימה בבסיס סיירים שבנגב, המחליפה את הישנה והמיתולוגית. היא נבנתה מאפס ומכילה חלל המתנה גדול וממוזג, מערכת ניהול תורים יעילה וחסכונית ומגוון מרפאות מומחים - והכול תחת קורת גג אחת.

"המטרה המרכזית שלנו היא מתן חוויית שירות רפואי כמה שיותר טובה - גם למטופל וגם למטפל", אומר סא"ל שי צוקרמן, עוזר קרפ"ר לארגון, "ברגע שלרופאים ולצוות המטפלים תהיה תשתית טובה יותר - הם יוכלו להעניק טיפול מיטבי וראוי לחיילים שלנו".

למעט התשתיות החדשות, שמהוות קפיצת מדרגה משמעותית, המרפאה התחדשה לא מעט גם בהיבט הטכנולוגי - מכוני המומחים גדולים ומאובזרים ויש בהם מגוון מכשירים חדשים. 

אבל אין ספק שגולת הכותרת הטכנולוגית היא מערכת ניהול התורים שעתידה להתווסף למרפאה. זה אומנם נשמע כמו פרט קטן, אך יש לו חשיבות אדירה. "המערכת מאפשרת לתת מענה ליותר חיילים במהלך היום ומנהלת את התורים בצורה יעילה - כלומר, יותר מטופלים בפחות זמן", מפרט סא"ל צוקרמן.

מימין: המרפאה החדשה 

חיילי וחיילות הבסיס יכולים לקבל מעכשיו טיפולים אצל רופאי שיניים, פיזיותרפיסטים, קב"נים ורפואת מומחים נוספת במגוון תחומים - וכל זה במבנה אחד. "אנחנו יודעים שבמקומות כמו בסיס סיירים, קשה להגיע למרפאות השונות", מסביר עוזר קרפ"ר, "אנחנו רוצים לחסוך את הזמן והתיזוז הזה. במקום שהחייל ייסע אל הרופא - שהוא יגיע אליו".

המרפאה מיועדת קודם כל למשרתי הבסיס, אך מאפשרת מתן מענה רפואי ועזרה ראשונה לכל המרחב. היא תופסת כוננות, ובמקרה חירום סגלי הרפואה שלה מעניקים מענה לכל צורך שעולה - בין אם זו תאונת דרכים מחוץ ליחידה או פציעה במהלך אימון.

"זה פרי עמל ועבודה של שנים - החל משלב התכנון, הגיית הרעיון, גיוס הכספים, הבנייה והמימוש, ועד לחניכה המפוארת של המרפאה בשבוע שעבר", מתגאה סא"ל צוקרמן, "התהליך ארוך ולא פשוט, וצריך להיות מדויקים - גם אל מול הצורך הפרקטי של היחידה וגם מול הרגולציה של משרד הבריאות". 

הפרויקט הזה, שלא יכול היה לצאת לדרך ללא חטיבת הפרט באכ"א, ארגון ה-FIDF והתורם לארי אליסון, הציב סטנדרט חדש לכל מה שקשור לשירותי רפואה בבסיסי צה"ל - בין אם זה מבחינת תשתיות, ביוב, חשמל, טכנולוגיה וכמובן הרפואה עצמה. המרפאה היא חלק מתוכנית רחבה לטיפול תשתיות בצבא, שזה עתה החלה, ועומדת להיות מודל לעוד 12 מרפאות חדשות שייפתחו בשנה הקרובה במגוון בסיסים בכל רחבי הארץ.

"מרפאת בהל"ג, שנותנת מענה רפואי ליותר מ-3000 חיילים וחיילות בכל רגע נתון בכלל התחומים, לרבות רפואת שגרה, חירום, רפואת שיניים וברה"ן, כעת גם כוללת מבנה חדש, גדול ומשוכלל המאפשר תשתית הולמת, נעימה ומתקדמת לשירותי הרפואה הניתנים בה, ומהווה פלטפורמה נהדרת לקידום ושיפור המענה הרפואי הרחב הניתן לחיילים ולחיילות המשרתים ביחידתינו ובסביבה. במקרה זה, בהחלט אפשר להתרשם גם מהקנקן, וגם ממה שיש בו", מסכמת סרן ד"ר טהר אדטו, קרפ"חית בהל"ג.