מחפשים רופא מומחה? רק תבחרו יום, שעה ומקום
בכל זמן ומכל מקום - תוכלו להזמין את התור המושלם עבורכם, לכל רופא מומחה. מערכת קביעת התורים של חיל הרפואה התחדשה בשדרוג אדיר. מה היא כוללת? איך נכנסים אליה ומזמינים תור? כל הפרטים על החידושים הנוצצים
דמיינו שאתם בוחרים את התור שלכם לרופא - אזור קרוב, מרפאה מוכרת, ויום שנוח לכם, בלחיצת כפתור. לאחר מכן אתם מסמנים אפילו את השעה שמסתדרת לכם בדיוק בלו"ז, ואם זה לא מספיק - גם כשלא נמצא תור מתאים, אתם נכנסים לרשימת המתנה ומקבלים הודעת SMS ברגע שמתפנה אופציה עבורכם.
נשמע כמו חלום? אז כדאי שתתעוררו, כי מהיום, בהתאם להנחיות הרמטכ"ל להנגשה ושדרוג השירותים הרפואיים למשרתי צה"ל, תושק האפליקציה החדשה לזימון תורים של חיל הרפואה, וקביעת תור לרופא מומחה תיראה ככה בדיוק.
אז מה צריך לעשות?
להיכנס ליישומון באמצעות הקישור, דרך אפליקציית 360, או דרך פורטל הרפואה באזור האישי באתר צה"ל. ברגע שתיכנסו תוכלו אפילו להוסיף את האפליקציה לדף הבית, לכניסה מהירה.
לאחר הזדהות מול המערכת, ניתן לחפש את שירות המומחה לו אתם זקוקים, לבחור תחום רלוונטי, ולקבל רשימה של התורים הקרובים ביותר לפי אזורים: מרכז, צפון ודרום. למעשה, מנוע חיפוש התורים מותאם אישית עבורכם, בהתאם לקריטריונים שהזנתם.
"הכוח לקביעת התור עובר לחיילים עצמם", אומר סא"ל ד"ר לירון גרשוביץ, רע"ן שירותי רפואה, "בכך אנחנו מקלים עליהם, תוך שקיפות מלאה של כל האפשרויות הזמינות עבורם - הם רואים בדיוק את מה שמוקדני 'מקול הלב' רואים".
בנוסף ליכולת לשלוט בקביעת התור, החיילים והחיילות יקבלו תזכורות לנייד, ויוכלו לבטל אותו במידת הצורך ולאפשר לאחרים ליהנות ממנו. אין תור לזמן הקרוב? תיכנסו מיד לרשימת המתנה, ותקבלו הודעה לנייד כשמתפנה אחד.
שירות קביעת התורים החדש אינו מחליף כמובן את התהליך שיש לעבור לפני ההגעה לרופאים המומחים: כל חייל וחיילת עדיין יצטרכו לעבור אצל רופאי היחידה שלהם על מנת לקבל אסמכתא תקציבית לשם הביקור.
"אנחנו מבינים שחלק מאיכות הטיפול הוא גם השירות לפני קבלתו, ולכן מנסים להנגיש כמה שיותר שירותים באופן דיגיטלי ונוח", מסביר סא"ל ד"ר גרשוביץ, "כל זה כחלק ממגמה רחבה שמטרתה לעשות את כל הדברים פשוטים יותר עבור המשרת".
השדרוג שעברה מערכת זימון התורים הצה"לית, לא מחליף כמובן את שירותי מוקד 'מקול הלב': "המוקד ימשיך לספק מענה מיטבי עבור רפואת שגרה וחירום, מתן ייעוץ אחיות טלפוני, מידע רלוונטי וכמובן - קביעת תורים למי שלא מחזיק סמארטפון", מבהיר ד"ר סא"ל גרשוביץ, "המטרה היא להנגיש שירות, לא להחליף אותו. השינוי צפוי להוריד מהעומס על המוקד ולאפשר לנו לתת מענה יותר ממוקד".
"כבר מ-2015 היו כל מיני ניסיונות לפתח מערכות דומות, אך זה אתגר לא פשוט", מספר סא"ל רותם תורג'מן, רע"ן מערכות מידע רפואיות בחט"ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה), שם עמלו על חיבור האפליקציה למערכות הרפואה.
מאחורי מה שאתם רואים על מסך הסמארטפון כשאתם פותחים את האפליקציה, עומדת גם יחידת 'שחר' שבלוטם, תחת אגף התקשוב וההגנה בסייבר. "עבדנו על הפרויקט הזה כמה חודשים", מוסיפה רס"ן יהל בשי, רמ"ד מערכות רפואה ביחידה.
"לקחנו את כל הנתונים שהצטברו מניסיונות העבר, עברנו אחד אחד וניסינו להבין למה זה לא הצליח עד כה", מתאר סא"ל תורג'מן, "ככה, הצלחנו לגבש את הפתרון האולטימטיבי לאפליקציית זימון תורים יעילה ונוחה, המושתתת על מימוש לקחים מניסיונות קודמים. לאחר מכן פנינו ליחידת 'שחר', וליטשנו את הרעיון לרמת תוכנית עבודה". האפליקציה כמובן, ככל האפליקציות החדשות, נמצאת תחת בקרה ופיקוח של גורמי המקצוע הטכניים והרפואיים מחיל הרפואה, ואם יזוהו קשיים - יבוצעו בה התאמות ותיקונים לפי הצורך.
"האפליקציה מאפשרת לחיל הרפואה לעקוב אחר הביקוש לרפואת מומחים, לנתח את כמות המשרתים הממתינים לכל סוג שירות ולשפר את ההיצע בהתאם" מסבירה רס"ן בשי, "שיפור חוויית השירות של המשרתים וניהול מיטבי של משאבי הרפואה, הם אלה שהכווינו אותנו לפתרון".
"אפליקציית זימון התורים החדשה מביאה את המרפאה אל הטלפון האישי של החייל", היא מסכמת, "אנחנו גאים שוב לקחת חלק בשיפור והנגשה של השירות הרפואי לפרט".