"כבר מ-2015 היו כל מיני ניסיונות לפתח מערכות דומות, אך זה אתגר לא פשוט", מספר סא"ל רותם תורג'מן, רע"ן מערכות מידע רפואיות בחט"ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה), שם עמלו על חיבור האפליקציה למערכות הרפואה.

מאחורי מה שאתם רואים על מסך הסמארטפון כשאתם פותחים את האפליקציה, עומדת גם יחידת 'שחר' שבלוטם, תחת אגף התקשוב וההגנה בסייבר. "עבדנו על הפרויקט הזה כמה חודשים", מוסיפה רס"ן יהל בשי, רמ"ד מערכות רפואה ביחידה. 

"לקחנו את כל הנתונים שהצטברו מניסיונות העבר, עברנו אחד אחד וניסינו להבין למה זה לא הצליח עד כה", מתאר סא"ל תורג'מן, "ככה, הצלחנו לגבש את הפתרון האולטימטיבי לאפליקציית זימון תורים יעילה ונוחה, המושתתת על מימוש לקחים מניסיונות קודמים. לאחר מכן פנינו ליחידת 'שחר', וליטשנו את הרעיון לרמת תוכנית עבודה". האפליקציה כמובן, ככל האפליקציות החדשות, נמצאת תחת בקרה ופיקוח של גורמי המקצוע הטכניים והרפואיים מחיל הרפואה, ואם יזוהו קשיים - יבוצעו בה התאמות ותיקונים לפי הצורך.

"האפליקציה מאפשרת לחיל הרפואה לעקוב אחר הביקוש לרפואת מומחים, לנתח את כמות המשרתים הממתינים לכל סוג שירות ולשפר את ההיצע בהתאם" מסבירה רס"ן בשי, "שיפור חוויית השירות של המשרתים וניהול מיטבי של משאבי הרפואה, הם אלה שהכווינו אותנו לפתרון".

"אפליקציית זימון התורים החדשה מביאה את המרפאה אל הטלפון האישי של החייל", היא מסכמת, "אנחנו גאים שוב לקחת חלק בשיפור והנגשה של השירות הרפואי לפרט".