זה הבוט שיסדר לכם שיחה וירטואלית עם רופא, ויוכל גם לתת גימלים

כחלק מתוכנית "רפואה בשבילך", יצא חיל הרפואה עם יישומון "Meditik", המרכז את מלוא המידע הרפואי של החייל. ועכשיו נוסף פיצ'ר חדש - מוקד רפואה דחופה. אז איך יראה התשאול הרפואי, דרכו תוכלו לקבל הפניה למיון ואפילו גימלים? כל הפרטים

17.11.22
עלמה סברוב, מערכת את"צ

בחיל הרפואה השיקו השבוע רשמית את הפיצ'ר החדש ביישומון "Meditik" (מדי-תיק), באמצעותו יוכלו חיילים וחיילות לפנות ישירות למוקד רפואה דחופה.

המוקד הווירטואלי יאפשר קבלת מענה רפואי ראשוני מרחוק, הכולל התכתבות והתייעצות און-ליין עם סגל רפואי כונן (רופא/ה ואח/ות), יחד עם בוט מיוחד - שיכול לתת אפילו גימלים (ימי מחלה) במידת הצורך.

מדובר בשדרוג נוסף של היישומון, שפותח בשיתוף מחלקת מערכות מידע בחט"ל ויחידת לוטם באגף התקשוב, המאגד את כל המידע הרפואי של החייל למסך אחד (מרשמים, סיכומי ביקור, תוצאות בדיקות ותורים), כחלק מתוכנית "רפואה בשבילך". 

בשורה מהפכנית? בהחלט! - אז אם יש לכם שאלות, עשינו קצת סדר:

בתפריט היישומון מופיעה אופציה להפנייה לרפואה דחופה. בלחיצה עליה, יופיע תשאול רפואי שיופעל ע"י הבוט. בסיום התשאול ובהתאם לתשובות של החייל, תתקבל אחת מארבע אפשרויות:

  1. הפניה למיון 
  2. במקרים שלא ניתן לפתור מרחוק - הפניה לביקורופא
  3. העברה לשיחה טלפונית או שיחת וידאו עם רופא/ה או אח/ות צבאיים.
  4. 2 גימלים במקרה של מחלות קלות המצריכות מנוחה.

ימים א-ה בין השעות 16:30-22:30

כדי לא לפגוע ברציפות התפקודית של צה"ל, חיילים בטירונות או בהכשרה לא יוכלו לקבל ימי מנוחה מהשירות הדיגיטלי - אלא יועברו לטיפול ברפואה מרחוק שמתבצע ע"י רופאים/ות או אחים/ות צבאיים.

כמו כן, השירות ניתן לחיילים השוהים מחוץ ליחידתם בלבד, לכן חייל השוהה ביחידה לא יוכל להשתמש בבוט - עליו לפנות למפקדיו ולמרפאת היחידה שלו.

מספר הגימלים הניתנים דרך הבוט מוגבל ליומיים בשבועיים, כדי שמטופלים הזקוקים להסתכלות והכוונה של גורם מקצוע יטופלו בהתאם. סה"כ, יחד עם הגימלים שניתן לקבל דרך ביקור רופא, חייל יכול לנצל 6 ימי מנוחה ב-30 יום.

קבלת ימי המחלה באפליקציה מצויה במעקב גורמי הרפואה, ומטופל שיעשה בהם שימוש לרעה יטופל משמעתית. 

ביטול הגימלים יעשה רק באישור ובתיאום עם גורמי הרפואה בפיקודים ובזרועות.

לוחצים על הקישור הבא: https://meditik.medical.idf.il/home

  1. מתחברים בעזרת חשבון MYIDF
  2. לוחצים על תוכן העניינים
  3. לוחצים על "פנייה לרפואה דחופה" ומשם נשלחים לתשאול.

"אנחנו משיקים היום שירות חדשני למען משרתי צה"ל", אמר קצין הרפואה הראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג, "כמו כל חידוש, גם בו טמונים סיכונים ארגוניים וטכנולוגיים, אולם אנו בוחרים לנהל את הסיכון ולהעניק למשרתי צה"ל שירות משופר, לו הם ראויים".

"נמשיך לפתח אותו, להתאים ולדייק את יכולתיו. עוד נמשיך להעביר שירותים נוספים לפלטפורמות דיגיטליות, במטרה להנגיש רפואה טובה ומקצועית לכלל המשרתים, בין אם הם בביתם או במוצב מרוחק", הוסיף.