צוותי הרפואה יוצאים להסביר - כך כל אחד מכם יכול להציל חיים

אתם יודעים איפה נמצא הדפיברילטור בבסיס שלכם? ואיך לתפעל אותו בזמן אמת? יום העלאת המודעות לזיהוי וטיפול בדום לב, שיוצא לדרך ברחבי הצבא ובתחנות רכבת, נועד לוודא שהתשובה לשאלות אלו תהיה חיובית

22.02.22
אודם כץ, מערכת אתר צה״ל

ממש ברגעים אלו מתאספים חיילים וחיילות ביחידות ברחבי הצבא לאירוע לא שגרתי ומציל חיים - יום העלאת המודעות לזיהוי וטיפול בדום לב. במהלך היום צוותי רפואה ילמדו ביצוע החייאה ושימוש בדפיברילטורים ציבוריים.  

 

״ללובשי מדים יש אחריות מסוימת בכל מקום בו הם נמצאים", מסבירה סרן ד״ר לוסי בלגור, קמ״ד איכות הרפואה, "אנחנו רואים במשרתי צה״ל אנשים שיודעים מה לעשות במקרה חירום, לכן חשוב לנו להכשיר את כולם לתפעל מקרה של דום לב״. 

סרן ד"ר בלגור ממשיכה ומספרת כי הבעיה העיקרית שהיום הזה מבקש למנוע היא פחד משימוש בדפיבלירטור: ״זה כלי שיכול להציל חיים, גם בידיים של מי שלא עבר הכשרה רפואית. זה מכשיר כל כך פשוט עם שני כפתורים בלבד ופקודות קוליות שמלוות את המתפעל בכל צעד". 

היום הוא גם יום שיא ארצי להעלאת המודעות לדפיברילטורים, אך ההדרכות התגבשו גם כתגובה למקרים של דום לב בצבא, ובנוסף אליהן גם הוגדלה כמות הדפיברילטורים בבסיסי צה"ל.

היום הארצי, שהתחיל כיוזמה של ליהי קורין, שאביה עבר דום לב כאזרח עובד צה״ל בזמן עבודתו, מבקש להעלות מודעות גם בצבא וגם במרחב האזרחי. לכן, הצוותים הרפואיים יגיעו לתחנות רכבת ברחבי הארץ ויעבירו גם שם הכשרות.  

״אנחנו רוצים שחיילים ואזרחים כאחד ירגישו יותר ביטחון בתפעול אירועי חירום. תרגול התכנים החשובים האלו יעשה זאת ויהפוך את הצבא למקום בטוח יותר״, סרן ד"ר בלגור מסכמת.