הכירו את המערכת הרפואית שמרכזת הכול במקום אחד

לא פעם ולא פעמיים אנו מוצאים את עצמנו אבודים בין אתרי הרפואה השונים בצה"ל. מתוך צורך אמיתי למידע נגיש וזמין יותר, נולדה מערכת "MediTik". מהיום, מפסיקים להתבלבל בין מערכת אחת לאחרת, ומוצאים את הכל ביישומון אחד

24.10.22
עלמה סברוב, מערכת את"צ

 

רפואה דחופה, זימון תורים, פורטל, מדיקליק - תחום הרפואה בצה"ל מצוי בתהליך שדרוג דיגיטלי משמעותי. קיימות לא מעט פלטפורמות לקבלת מענה רפואי, אבל לא פעם חיילות וחיילים מתקשים לגשת אליהן ולהבין איך להשתמש בהן בצורה המיטבית.

מתוך ההבנה כי יש צורך במידע נגיש וזמין יותר עבור כלל המשרתים,  נוצרה מערכת "MediTik" - המערכת מאפשרת לצפות במידע הרפואי במרוכז, ומתוכננת להיות נקודת הגישה היחידה לכלל מערכות הרפואה לפרט. את פיתוח השירות הרפואי החדש ייסדו חיל הרפואה יחד עם החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל) ויחידת שחר בלוטם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. 

"מערכת 'MediTik' נוסדה על מנת להוות שער מרכזי לעולם הרפואה של החייל בצורה היעילה ביותר - דרך הדיגיטל", מסביר סא"ל רותם תורג'מן, ראש ענף מערכות רפואיות בחט"ל, "עד היום מערכות הרפואה, כגון מערכת זימון התורים והמדיקליק, היו נפרדות אחת מהשנייה - מהיום, בזכות 'MediTik', ישנה נקודת גישה נוחה אחת, על מנת לראות את התיק הרפואי של החייל ולקבוע תורים במקום אחד". 

ואיך עושים את זה?

נכנסים לאתר  https://meditik.medical.idf.il/home, דרך יישומון צ360, ואפילו בחיפוש פשוט בגוגל, מתחברים דרך משתמש ה-MyIdf, והוא כאמור, מציע את כלל שירותי הרפואה בלחיצה אחת - בעמוד הבית יופיעו התורים שנקבעו, הפניות, מרשמים אישיים והפטורים הרפואיים.

בתפריט המערכת תוכלו למצוא גם זימון תור חדש, שליחת בקשה למרפאה, פנייה לרפואה דחופה, ימי מחלה, תוצאות בדיקות, חיסונים, אפשרות לשמור את האתר כיישומון (במכשירי אנדרואיד), כלל האופציות שמופיעות בעמוד הבית, ובקרוב יופיעו גם סיכומי ביקור - תוכן המפגש הרפואי עם הרופא הרלוונטי.

"אנו שואפים לשלב בעתיד שירותים נוספים שכרגע נמצאים בשלבי עבודה - כשהמרכזי ביניהם הוא הפנייה למוקד רפואה דחופה", מספר סא"ל תורג'מן, "כרגע אם לוחצים על תיבה זו מופיעות שעות הפעילות של המוקד, אך בהמשך ייכנס לפועל בוט - החיילים ימלאו תשאול רפואי שבסופו תתקבל המלצה על המשך טיפול".

יש לציין שכרגע בלחיצה על "שליחת בקשה למרפאה", השירות מפנה את המשתמש ישירות לאת"צ ולמדיקליק, אך בהמשך הדבר יהיה מוטמע בתוך היישומון עצמו. עתידה להופיע גם אופציית בקשה למשיכת תרופה בעמדות דיגיטליות, שחיל הרפואה מציב בהדרגתיות בבתי המרקחת הצבאיים. 

"המטרה שלנו להקל על החייל שבקצה כמה שיותר - לתת לו את המידע הרפואי שלו בלחיצה אחת, בכף היד. חשוב לנו לדעת שאם חייל או חיילת צריכים מידע רפואי, הם ימצאו במהירות ובקלות - בדיוק מתוך חשיבות זו נולד ה-'MediTik'".