בדיקות דם ושירותי מעבדה בכל מרכזי מכבי ברחבי הארץ
אנו בצה"ל מחויבים להנגיש את שירותי הרפואה לכלל המשרתים עד הבית.
כחלק ממאמץ זה אחרי הנגשת התרופות בסניפי הפארם, עכשיו חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה יחד עם משרד הביטחון, ובסיוע התשתיות הטכנולוגיות של יחידת שחר, מביאים לכם את שירותי המעבדה של מכבי שירותי בריאות בזכות שיתוף הפעולה החדש עם מכבי.
יעמדו מהיום, בדיקות דם זמינות עבור כלל משרתי הקבע, הסדיר והמילואים ביותר מ-400 נקודות ברחבי הארץ – במקום 20 בלבד בעבר. המהלך כולו נועד לחזק את הכשירות הרפואית והמבצעית של צה”ל, בדגש על איכות החיים של כל משרת ומשרתת.
על מנת לבצע בדיקת מעבדה יש לוודא על הפניה בתוקף באפליקציית ה-MediTik. שהסניף פתוח - כל מעבדות השירות של "מכבי" יהיו פתוחות בפני החיילים בהתאם לשעות פעילות המעבדה, ללא צורך בקביעת תור, למעט בדיקות מיוחדות. להגיע עם החוגר בלבד, שכן ההפניות הן דיגיטליות ומועברות ישירות למערכת "מכבי".
בתחתית כל הפניה יימצאו ההנחיות לביצוע הבדיקה. שימו לב - ישנן מספר בדיקות שיש צורך גם בהפניה מודפסת, מידע זה יופיע באפליקציית ה-MediTik.
*כלל המידע יהיה נגיש גם במוקד מקול הלב במספר הטלפון *6690 שלוחה 6 ובאתר של "מכבי שירותי בריאות".
הדגימות של משרתי צה"ל יועברו לשתי מעבדות הענק שמפעילה "מכבי" ברחובות וביקנעם שהינן עומדות בכל התקנים הבינ"ל ומספקות תשובות למרבית הבדיקות בתוך פחות מיממה. התוצאות והממצאים יועברו ישירות אל מערכת ה-MediTik ואל התיק הרפואי של כל חייל במערכת הצבאית תוך 24 שעות בלבד!
חיל הרפואה, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אגף התקשוב וההגנה בסייבר ויחידת שחר ממשיכים לפעול לקידום שירותים רפואיים מתקדמים.
• איך קובעים תור לבדיקה?
לרוב הבדיקות אין צורך בקביעת תור – ניתן להגיע בשעות פעילות המעבדה בסניף לאחר קבלת הפניה מהרופא. יש לוודא כי ההפנייה בתוקף ומופיעה במדיתיק. ישנן בדיקות בודדות אשר עבורן נדרש לקבוע תור מראש, הנחיות לקביעת התור יופיעו בגוף ההפנייה.
• איך ניתן לקבל הפנייה לבדיקה?
יש לוודא שההפנייה לבדיקת המעבדה בתוקף ובמדיקתיק. את ההפנייה ניתן לקבל באופן דיגיטלי דרך רופא/ת היחידה. כאשר ההפנייה מופיעה במדיתיק ניתן לגשת לביצוע הבדיקה.
• איך מתקבלות תוצאות הבדיקה?
התוצאות יופיעו ישירות באפליקציית המדיתיק.
• מה קורה אם יש תוצאה חריגה?
מרפאת היחידה סוקרת את כלל התוצאות. אם מתקבלת תוצאה לא תקינה – המרפאה תיצור איתך קשר.
• מה עושים אם ההפנייה לא תקינה בזמן ההגעה לבדיקה?
ניתן לפנות למוקד המעבדות בטלפון *6690 שלוחה 6.
• תוך כמה זמן מתקבלות התוצאות?
משך הזמן משתנה לפי סוג הבדיקה, אך לרוב מדובר בימים בודדים. בזמן ביצוע הבדיקה תקבל/י מועד משוער למענה.
• למי אפשר לפנות אם לא מבינים את התוצאות?
ניתן לפנות למרפאת היחידה לקבלת הסבר והכוונה . בעת חירום ניתן לפנות למוקד מעבדות *6690 שלוחה 6.
•כיצד ההנחיות של פיקוד העורף ישפיעו על עבודת המעבדות?
מכבי שירותי בריאות מפעילה את שירותיה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, במבנים או במתקנים ממוגנים בלבד, לרבות מרכזים רפואיים, מרפאות הרופאים, מעבדות, מכונים ובתי מרקחת, וזאת במטרה לשמור על רצף טיפולי של החברים.