האנדרטה שחזרה לתחייה

28.11.22
מערכת אתר צה"ל

 

ראובן לבני ז״ל הוא שורד שואה שניצל עם שני ילדים יהודיים על ידי אחד מחסידי אומות העולם. ביולי 1952 גויס לצה"ל לחיל השריון ולחם במילואים בימי מלחמת ששת הימים. הוא נלחם נגד ארבעה תותחים שניצבו מולו במוצב חפור היטב ותוך כדי ירי נפגע הטנק שלו בצריח פגיעה ישירה וליד כוונת התותח נפל ראובן.שבוע שעבר, אחד מנכדיו, סרן במיל׳ עומר לבני עשה סגירת מעגל מרגשת.

עומר התגייס ב2016 לפלס״ר 401 בחיל השריון. לאחר מכן יצא קצונה והגיע לתפקיד סגן מפקד היחידה. ב-2020 השתחרר מצה״ל ומאז משרת במילואים.

בזמן האחרון הוא והצוות שלו במילואים תפסו קו ברמת הגולן, וכחלק מההכנות לקו יצא להם להתעמק ולחקור את הסיפור של סבא של עומר, ראובן לבני ז״ל.

לכבוד ראובן נבנתה אנדרטה במקום בו נפל ברמת הגולן. היום, לאחר שנים, עומר וחברי היחידה שלו החליטו לשפץ את האנדרטה במהלך הקו במילואים ולהשיג לכך תקציב.

סא״ל במיל' דניאל נחמיה מפקד פלס"ר 460 מספר: "כשנודע לעומר על מקום מושבנו בזמן התעסוקה הוא סיפר לי על סבו וכן שהמשפחה הקימה אנדרטה בציון של המקום בו נהרג. אולם האנדרטה שוכנת בשטח אש ולכן קשה להגיע אליה לביקור ותחזוקה".

"כשעומר הראה לי תמונה של האנדרטה וסיפר על הקושי להגיע אליה בשל המיקום בתוך שטח האש,היה לי ברור שזו חובתנו לנצל את התעסוקה המבצעית לשיפוצה".