דבריו של מפקד חטיבה 460, אל"ם שגיב דהן

17.11.22
מערכת את"צ

מפקד חטיבה 460, אל"ם שגיב דהן, התייחס בדף מפקד לטוראי י', לוחם בהכשרה בחיל השריון, שירה במחבל שביצע את הפיגוע באריאל - על תגובתו המהירה והמדויקת, תוך חתירה למגע:

"לוחמי ומפקדי חטיבה 460,
ביום ג׳ השבוע התבצע פיגוע משולב של דקירה בו נרצחו תמיר אביחי, מוטי אשכנזי ומיכאל לדיגין ז"ל. המחבל נוטרל בשל הקפדה על ערך משמעותי ללוחם באשר הוא; חתירה למגע ולניצחון!
מחבל זה נוטרל כתוצאה מפעולה החלטית, מהירה ומדויקת של טוראי י׳. י׳ אשר נסע ברכבו, שמע את קולות הירי והבין כי באותה העת מתרחשת זוועה בה נרצחים שלושה אזרחים וכי המחבל מנסה להימלט מזירת האירוע.

י׳ בחר לנהוג בצורה ערכית ולממש את אחריותו כלוחם ואת הכלים אשר נתנו לו בהכשרתו. י׳ בן לשושלת של לוחמי שריון, בעבר, פעל וחתר למגע כדי למנוע פגיעה באזרחים ולנטרל את המחבל.
זוהי זכותכם, זוהי חובתכם, זוהי משימתכם!

יש החושבים כי לוחמי השריון, חיל ההכרעה של צבא היבשה והתמרון הממוכן הינם רק לוחמי רק"מ. טעות רווחת זו מתעלמת מעיקרון חשוב אשר נקבע על ידי הרמטכ"ל ורוה"מ, יצחק רבין בדבריו, "התעלותם של לוחמינו לא בזכות הברזל באה, אלא בזכות תודעה של שליחות עליונה, של הכרה בצדקת ענייננו, של אהבה עמוקה למולדת ושל הכרת האומה במולדת". ובשפתינו- "האדם שבטנק ינצח."

אנו אנשי הפלדה, לוחמי השריון, נהיה תמיד בחזית, בחיכוך בנקודות אשר בהן תידרש עוצמתינו המקצועית ויותר מכך עוצמתינו האנושית.מצעדו זקופים אל מול האתגרים המתפתחים! לא יהיה קרב בלעדיכם. היו גאים במשימתכם וזכרו- לוחם שריון הוא קודם כל לוחם. אנו מצפים מכם להכריע את יריבנו בכל מפגש! עלינו החובה להכין אתכם ערכית, מקצועית, ומנטלית.
"ברכם תותחים, בגעש מנועים, בברית דמים, וברעות שיריונאים".