הכנסנו ינשוף למרכבה - וזו התוצאה

הפרופלור של המסוק חותך את האוויר, ומנוע הטנק העוצמתי רועם. יחד הם יוצרים שילוב רועש, קטלני ומיוחד במינו, עם יכולות יוצאות דופן. יצאנו לבדוק מה קורה כשכוחות שריון ואוויר נפגשים

13.09.22
ירדן מושליון, מערכת את"צ

שניהם עולים על הסרבל בבוקר ונכנסים לכלים. אחד עט במהירות מעל האויב, מזהה מטרות - יורה, ופוגע. השני מסתער מהקרקע, מצודד את הקנה העצום ומפציץ מטרות בעוצמה. ביחד הם מייצרים קטלניות ומבצעיות בשדה הקרב - וככל ששיתוף הפעולה ביניהם טוב יותר, כך התוצאה מדויקת ועוצמתית יותר.

בשבוע שעבר הגיעו חניכי מגמת מתקדם מסוקים בבית הספר לטיסה של חיל האוויר לאימון משותף עם קורס מפקדי הטנקים של חיל השריון. מסוק הינשוף הראשון נחת סמוך לבסיס שיזפון, וכך החל התרגיל.

"אחד המאפיינים המרכזיים של מערך המסוקים הוא שיתוף הפעולה עם כוחות היבשה", מדגיש מפקד הקורס המתקדם במסוקים, סרן י', "כדי שהוא יהיה מוצלח - חשוב להכיר אחד את השני, להבין את האתגרים והיכולות של כל מערך". 

היה קשה להבחין בין הלוחמים השונים, כי חלק ניכר מהזמן הם בילו זה בכלי של השני. פרחי הטיס נכנסו לטנקים, למדו עליהם, ואפילו תרגלו נסיעה וירי של מקלע. מנגד, השריונרים פגשו מקרוב את מסוקי הינשוף והשתתפו בתרגיל פינוי פצועים מוסק.

"הצלחנו להראות לכל צד מה רואה הצד השני, ובכך לשפר את היכולת לתרגל יחד", מספר מ"פ בקורס המ"כים, סרן רון בן שמחון, "התרגיל מלמד המון על הצבא, על החיים, ועל התפקידים השונים שמרכיבים את צה"ל".

"המפגש המשותף ושיח הלוחמים", מכריז סרן י', "מחזקים את תחושת השותפות, שביום פקודה תעזור לנו להילחם אחד בשביל השני - אם זה בירי טיל ממסק"ר לטובת הסרת איום על הלוחמים, או מסע"ר שמחלץ פצועים".