"המטאור" של חיל התותחנים נחשף לראשונה

כבר שנים עושים הכול בחיל התותחנים כדי לפתח ולהפוך את המתגייסים ללוחמים מצוינים, ולהגיע לאיכות האנשים הגבוהה ביותר. עכשיו, עם פתיחת מסלול "מטאור", הראשון לקצונה ייעודית בחיל - יש מי שמאמין שקפיצת המדרגה הבאה קרובה מתמיד. כל הפרטים

24.03.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

מסלול הקצונה הייעודי הראשון בחיל התותחנים, נפתח החל מהגיוס הקרוב. "המסלול הזה הוא מיקרו-טקטיקה של החיל כולו", מסבירה סא"ל רעות רטיג-וייס, ראש ענף קצינים בחיל, העוסק בין השאר בריכוז כוח האדם האיכותי שמוביל אותו. בענף החליטו לקחת את ההכשרה האיכותית לקיצון ולפתוח בפרויקט שיאתר מלש"בים כבר לאחר הצו הראשון, וילווה אותם מרגע הגיוס ועד סוף ההשלמה החילית, כשיהפכו לקציני האש המקצועיים ביותר.

חניכי המסלול החדש יתחילו בהכשרת לוחמים בבא"ח תותחנים בשבטה, ולאחר מכן יעברו פרק מקצועי שאורכו כשנה, בו ילמדו את כלל זירות הלחימה ויצוותו למערכים השונים בחיל להתנסות. אלו, לדברי סא"ל רטיג-וייס, מהווים גורמים משמעותיים שיהפכו אותם לכוח מוביל: "ההיכרות עם השטח מקרוב, על כלל סוגי העשייה, יהפכו כל קצין שיסיים את המסלול לאיש מקצוע, שמסתכל על הדברים במבט על, ויודע להזיז תהליכים גדולים".

במהלך הקורס עוברים החניכים גם הכשרות מנטליות שיעזרו להם בתפקיד: סדנאות עמידה מול קהל, ניתוח שטח וכלים רבים. "החממה האנושית לקצינים אידיאליים", מצהירה רע"ן קצינים. בסוף השלמת הקצונה של חיל התותחנים תהיה להם השפעה על המקום אליו ישובצו - צ'ופר משמעותי, לפי גורמים שונים בחיל.

עם מבט לעתיד, תולים בחיל תקוות גדולות ב"מטאור", וממחזור למחזור מתכוונים להגדיל את היקף הנרשמים למסלול, שעומד היום על עשרות בודדות.