טקס התייחדות לזכר חללי חיל התותחנים בראשות סגן הרמטכ"ל

22.09.22
מערכת את"צ

הטקס, שהתקיים באנדרטה לזכר חללי חיל התותחנים "בית התותחן" שבזיכרון יעקב, נערך בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, ובהשתתפות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, המשפחות השכולות, וכן מפקדי וחיילי החיל בעבר ובהווה.

"אנו מתייחדים היום עם זכרם של 796 חללי חיל התותחנים", אמר סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, "בכל מלחמות ישראל היה החיל שותף מרכזי בהגנה ובהתקפה, בהצלחות ובכישלונות וכמובן גם במחיר הדמים הכבד. ראש השנה - זיכרון תרועה הוא. יום המעורר בקריאה רמה להיזכר ולהמשיך לזכור. ערב זה, מהווה לנו מעין זיכרון תרועה, הוא מעורר אותנו, קורא לנו, הוא מזכיר לנו להביט על המדינה המשגשגת והמצליחה, לזכור את מחירה ולזכור מה באמת חשוב ומה הוא תפקידנו".

"משפחות יקרות", הוסיף סגן הרמטכ"ל, "אנחנו אתכן, עומדים דום ומצדיעים, נזכרים וזוכרים את אותם לוחמי תותחנים, שבאומץ לב, דבקות במשימה ורוח לחימה, עמדו איתן למול האויב ומילאו את משמתנו העליונה - היוו את חומת המגן למדינת ישראל. כל אחד ואחת מאהוביכם היה עולם ומלואו, ובנופלם השאירו חלל כואב שלעולם לא יתמלא. משפחות יקרות, שתהיה השנה הבאה טובה ומיטיבה עם כולנו, שיהיה הזיכרון למקור כוח. יהי זכר הנופלים ברוך".

"בכל שנה עוצרות יחידות חיל התותחנים את שגרת יומן", שיתף קצין התותחנים הראשי, תא"ל נרי הורוביץ, "ומתייחדות במעמד מרגש וכואב זה, עם זכרם של פקודים ומפקדים, רעינו היקרים, אשר נפלו במהלך שירותם, בעודם ממלאים את שליחותם בהגנת המדינה. עוד שנה חלפה והכאב בשלו. עוצמתו לא קהתה ולו במעט, הוא לא עומעם".

"כוחות האש של חיל התותחנים ממשיכים לפעול", המשיך קצין התותחנים הראשי, תא"ל הורוביץ, "ימים ולילות, במילוי חלקם החשוב בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה - זוהי משמעותו של השירות בצה"ל. הערב, הכאב הפרטי והיגון המשותף נמהלים זה בזה, הזיכרון האישי מתערבב בתחושת ההחמצה על הנופלים שאינם. יקיריי, בני המשפחות השכולות, אני מצדיע לכן ומחבק אתכן. יהי זכר הנופלים ברוך".