כך תותחנים עם "זיקה" לשמיים תקפו מטרות חמאס ברצועה

המצלמה קולטת חוליה ומקלע, ובשניות הם מאתרים, מדייקים את הכוונת, מחכים לאישור - ובום. הצצה מהיחידה ששומרת עלינו "בכל מקום, מכל מקום"

10.04.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

חמישי בלילה. מטוסי הקרב מחממים מנועים, וכטמ"ם של 5252 שסייר ברצועה לפתע קולט שלוש דמויות ולידם מקלע כבד. הלוחמים מבינים את המצב ומתחילים לפעול במהירות.

יחידת "זיק" של זרוע היבשה (כן כן, הם לא תחת חיל האוויר) עובדת מסביב לשעון בעזרת כלי הטיס המאוייש מרחוק, שעליו נקראית היחידה, ומבצעת משימות מודיעין ותקיפה בכל הגזרות. בכל מטרה שניצבת בפני הלוחמים - יש להם את היכולת לפגוע בצורה מדויקת וקטלנית.

 

ההחלטה על הפגיעה במקלע התקבלה במהירות, ושני צוותי כטמ"ם הגיעו לבצע את המשימה - אחד ביצע ירי שנקרא "מטרת הקש", ירי הרתעה ליד האזור שנועד להרחיק בלתי מעורבים, והשני תקף את האמל"ח.

"מקלע שכזה נשמע קטן, אך חוליות הטרור משתמשות בו כדי לפגוע ביישובי העוטף", מסביר מפקד היחידה, סא"ל מ', "מקלע כזה גם מאיים על כלי הטיס שמבצעים משימות ברצועה, מה שמסכן את הצלחת המשימה".

זו רק דוגמה אחת לתקיפות המדויקות שביצעה "זיק" (היחידה) בימים האחרונים. בין היתר סייעה בניקוי מטרות לקראת תקיפות מטוסי קרב ונטרול עמדות נוספות של ארגוני הטרור. 

"דווקא עכשיו", מסכם מפקד היחידה, "אנחנו מלוכדים ומוכנים אולי יותר מתמיד להילחם באויבים שלנו. זאת המשימה שלנו".