טקס התייחדות חללי חיל משאבי האנוש 2019

10.09.19

אתמול (שני) התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר 102 חללי חיל משאבי האנוש באגף כוח האדם. הטקס, שהתקיים באנדרטת חיל משאבי האנוש בבסיס תל השומר, נערך במעמד ראש אגף כוח האדם, האלוף מוטי אלמוז, וקצין משאבי אנוש ראשי וראש חטיבת הנפגעים, תא"ל סמי הולצקן, הרב הצבאי הראשי לצה"ל, תא"ל אייל קרים וראש מחלקת נפגעים, אל"ם ג'וסלין בש.


ייעוד החיל הינו ליווי החייל לכל אורך השירות בצורותיו השונות - משיבוץ והתאמת המתגייסים לתפקידם, דרך קידום מקצועי במהלך השירות ויציאה לקורסים מקצועיים, דאגה לטיפול בבעיות הפרט השונות ועד השחרור וגיוס המילואים. חיילי משאבי האנוש משרתים בכלל יחידות הצבא.


"יש ימים טובים יותר ויש פחות. החיים ממשיכים, ימי זיכרון, חגים, ימי הולדת, שמחות וציוני דרך נוספים, והפצע מלווה אתכם כצל", אמר קצין משאבי האנוש הראשי. "אתם כבר מבינים שלא, זה לא הזמן שירפא לו את הלב. בכל שמחה גדולה כקטנה, תמיד יהיה גם עצב, עצב על אובדן, על העובדה שיקירכם לא יחוו שמחות יותר, לא יחלקו חוויות יותר, לא יחבקו אתכם. הרגע בו מודיעי הנפגעים יעמדו על סף דלתכם, הרגע שבו אין עוד צורך לומר עוד מילה, הרגע שבו העיניים אומרות ומבינות הכל. הרגע הזה עבר בכל אחד ואחת מכם".


"התכנסנו כאן הערב כדי לכבד את זכרם של 102 חללי חיל משאבי האנוש", אמר ראש אגף כוח האדם. "הבנים והבנות, האחים והאחיות, האבות והאמהות, בני ובנות הזוג, אלו שנפלו במהלך שירותם הצבאי ונותרו צעירים לנצח... הכאב הוא פרטי, הוא צורב ואינו חולף לעולם. יקירכם, הם אשר נשאו על כתפיהם את משימותיו החשובות כל כך של החיל, ונפלו בעת שירותם זה. אנו יכולים רק לחזות בתעצומות הנפש שלכם, ביכולותיכם האמיצה לאזור כוחות יש מאין, ולהמשיך הלאה. הלוואי ויהיה בכוחם של הדברים הללו ושל המעמד הזה להקל ולו במעט על הגעגוע שמלווה אתכם. אנו מבטיחים לכם כי נמשיך לזכור את בני האדם שהיו ואת הערכים שהובילו אותם כחיילות וחיילים. לעד נטפח את מורשת הנופלים אשר תוסיף להיות מגדלור לפועלנו".