טקס ההתייחדות של חיל המשא"ן

20.09.22
מערכת את"צ

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל משאבי האנוש של צה"ל התקיים אמש (ב') באנדרטת גן הנופלים, בבסיס תל השומר. הטקס התקיים בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ובהשתתפות קצין משאבי האנוש הראשי, תא"ל צחי חפץ. במסגרת הכנס התכנסו מפקדי וחיילי החיל בעבר ובהווה יחד עם בני המשפחות השכולות והתייחדו עם זכרם של חללי חיל משאבי האנוש לאורך השנים.

מדברי ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור: ״'הצבא שלנו בנוי על יקר האדם'״ אמר דוד בן גוריון. אויבנו רבים, אנחנו מעטים יחסית ועל כן אנו רואים בכל לובש מדים מקור של רוח וכוח, חוסן וערכים, אמונה בצדקת הדרך והון אנושי. עלינו לזכור שהאדם הוא עולם ומלואו של חלומות ושאיפות, צרכים ומשאלות, רצונות וכישורים. המדיניות שלנו היא לתת לכל מתגייס ומתגייסת מענה אישי.

אנחנו מדייקים את השיח עם דור המתגייסים והמשרתים הנוכחי, מתחשבים בצרכיהם, ושואפים לתעל את כישוריהם לאפיקים המתאימים. משפחות יקרות, הנופלים והנופלות בשורות חיל משאבי האנוש היו ויהיו חלק בלתי נפרד מן המפעל הגדול הזה. זכרם חקוק בתולדות החיל, דמותם נטועה בלבבות, חסרונם מורגש וצורב ועל עשייתם מתחנכים חיילות וחיילים, מפקדות ומפקדים. נזכור תמיד את הנופלים, ונמשיך לצעוד בדרכם הטובה לחיזוק העם והמדינה".

מדברי קצין משאבי האנוש הראשי, תת אלוף צחי חפץ: "שוב אנחנו מתכנסים כאן, באנדרטה החילית בכדי להתייחד עם זכרם של יקיריכם, יקירנו חללי חיל משאבי האנוש. בקיר השמות הניצב מאחורי, העדות החקוקה באבן לעולמכם, לחלומות שהתנפצו, לתכניות שנעצרו, עולם שהיה ואיננו. משפחות יקרות, גורלכם נקשר בגורלנו, גאה לומר שעבור כולנו, מפקדי החיל וחיילי חיל משאבי האנוש, היום הזה ואירועי הנצחה כולם הם בגדר מסורת מקודשת".