חיל משאבי האנוש קיים עצרת בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

05.07.23
מערכת את"צ

עצרת חיל משאבי האנוש בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים התקיימה השבוע (שני).

העצרת נערכה במעמד קצין משאבי אנוש ראשי, תא"ל צחי חפץ, ובהשתתפות ראש מערך הנפגעים, אל"ם רעות קורן, מפקדי וחיילי חיל משאבי האנוש בעבר ובהווה. בעצרת הוצגו חומרי ארכיון ממלחמת יום הכיפורים, והתקיים שיח משותף של משרתי החיל מהמלחמה עם המשרתים בחיל ובמערך הנפגעים היום. בנוסף, נערך מעמד זיכרון לחללי המלחמה, והרצאה של נכה צה"ל מהמלחמה למשתתפי העצרת.

במהלך היום התקיים מפגש של קציני חיל משאבי אנוש ראשיים וראשי מערך הנפגעים לדורותיהם, ונערכו פעילויות מורשת במסגרות הפיקודיות ופעילות מורשת של מערך הנפגעים.

לחיל משאבי האנוש קיים קשר ישיר למלחמת יום הכיפורים - בעקבות האובדן הקשה שספג צה״ל במלחמה, הובן הצורך בחיל מאורגן שיאגד את הטיפול באנשים, ובפרט הצורך במערך אשר נושא באחריות על תחום הנפגעים בצה״ל.

מאז מלחמת יום הכיפורים הופקו לקחים, חיל משאבי האנוש התפתח והוקם מערך הנפגעים, ואלו ממשיכים להתפתח ולהתאים את עצמם לצורכי המערכת ומשרתי צה״ל גם היום.

"מלחמת יום הכיפורים צרובה בזיכרון הקולקטיבי של צה''ל ושל מדינת ישראל", אמר קצין משאבי אנוש ראשי, תא"ל צחי חפץ, "חיל משאבי האנוש, ארבעים ושש שנים אחרי הקמתו, הוא חיל הבנוי על תשתית אנושית, סגלים מקצועיים, מחויבים, מתאמנים, לומדים, מסתגלים ומשמעותיים. אני מודה לוותיקי החיל על שהנחתם תשתית פיקודית ומקצועית איתנה, נשאתם את דגל הטיפול באנשים והבערתם את לפיד חיל משאבי האנוש. אנחנו זוכרים את העבר, לומדים את ההיסטוריה, פועלים בהווה ומביטים לעבר אתגרי העתיד".