איגרת יוהל"ם ליום שיוויון הזכויות לבעלי מוגבלות

29.11.22
מערכת את"צ

מפקדי ומפקדות צה"ל,

ב-3 בדצמבר 2022 יצויין היום הבין-לאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. יום זה מוקדש לקידום ולתמיכה בכבודם ובזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ולעידוד שילובם בכלל מישורי החיים.

בצה"ל משרתים כיום למעלה מ-540 הורים לילדים עם מוגבלות. הורים שבחרו, לצד המסע המאתגר והמתמשך עמו הם מתמודדים, לשרת, לתרום לביטחון המדינה, להשפיע ולהוביל.

מתוך הכרה בצורך המשמעותי בסיוע ובתמיכה באוכלוסיה זו, החליט צה"ל למסד מעטפת תומכת למשרתים אלו ומתן מענה וליווי אישי באמצעות מרכז מצפים ביחידת יוהל"ם. ב-12 בדצמבר 2022, נקיים כנס עבור כלל ההורים לילדים עם מוגבלות בצה"ל.

הכנס נועד להנגיש את הזכויות בצה"ל ומחוצה לו, לחזק את הקהילה העוצמתית שהתגבשה בקרב ההורים ובעיקר להעביר את המסר שאני מבקשת להעביר גם היום- משרתי צה"ל שהינם הורים לילדים עם מוגבלות, אינם לבד.

מפקדים ומפקדות,

הורות לילדים עם מוגבלות אמנם מציבה בפני המשרתים מורכבויות שונות, מאלצת אותם להיעדר לעיתים או להתפנות לטיפול בבית, אך כפי שמרביתנו יודעים, הדבר איננו מהווה מכשול להצלחתם בביצוע תפקידם או ביכולתם לתרום מעצמם, ההיפך הוא הנכון. מפקדים אשר מעניקים מעטפת פיקודית מכילה, מכבדים את הזכויות, מאפשרים גמישות ומפגינים רגישות, מעצימים את פקודיהם המתמודדים עם אתגר השילוב בין השירות לבין ההורות לילד/ה עם מוגבלות, ובכך מאפשרים להם פניות ומחויבות עמוקה ליחידה ולמשימה.

אני בטוחה שאנו, המפקדים והמפקדות, נמשיך להיות שם עבורם ולהעניק להם מעטפת הולמת.