לא לבד - המדור שלא עוזב את מיטות הפצועים

הרגעים בהם חייל פצוע מובל אל בית החולים, הם כואבים, מלחיצים ומלאי חוסר ודאות. מי ששם כדי ללוות אותו ואת בני משפחתו בזמן הקשה הם אנשי מכלול "נכי פצועי צה"ל". תפקידם לדאוג ולסייע בכל דבר: מציוד אישי שנהרס כמו משקפיים, דרך מסירת חפצים שאבדו, סיוע כלכלי ועד אוזן קשבת

25.10.23
נויה בן גיגי, מערכת את"צ

בשנה האחרונה, רס"ן מעין, ראש מדור מאושפזים במכלול "נכי ופצועי צה"ל" שבמערך הנפגעים, הכינה את המדור שלה לתרחיש שיכלול אלפי פצועים פרוסים ברחבי הארץ. תרחיש שהפך למציאות קשה ב-7 באוקטובר. 

ואכן, עם פרוץ המלחמה, כפי שתרגלו, הוקפצו אנשי המכלול, ומאז הם פועלים מסביב לשעון למען כל החיילים הנפגעים, כדי לספק מענה מהיר, לעזור במה שצריך, לתת כתף תומכת ולהזכיר להם שהם לא לבד. 

בתוך שעות ספורות הגיעו מפקדי וחיילי המכלול אל מיטות האשפוז, כשבמקביל הם מאיישים חמ"ל שמרכז את כל הפניות ומנסה לטפל בהן בצורה המיטבית.

"כמו כולם, בשעות הראשונות התמודדנו עם חוסר ודאות, אבל מיד התחלנו לעבוד", מספרת סא"ל מעיין, "החיילים ואנשי המילואים מוצבים בכל בית חולים בארץ. הם עוברים בכל מיטת פצוע ומעניקים לו ולמשפחתו תמיכה מטעם צה"ל - מקצועית, פרקטית אבל גם נפשית". 

בכל בית חולים, קציני הנפגעים משתדלים לבקר כל מאושפז ומשפחתו פעמיים ביום, ולבדוק איך הם יכולים לסייע. "לדוגמה, אם נשברו לחייל המשקפיים - נביא לו חדשים, ואם למשפחה אין דרך לנסוע לבית החולים - נדאג להם להסעה", היא מפרטת.

"התפקיד שלנו הוא ללוות את הפצועים וקרוביהם. לא ניתן לאף חייל את התחושה ששכחנו אותו", מסכמת סא"ל מעיין, "זו תחושת שליחות אדירה. לכולם יש רצון לתרום, לעטוף ולסייע. כל חייל וחיילת הם עולם ומלואו".

לכל פנייה, שאלה או בקשה לעזרה, תוכלו ליצור קשר עם המכלול במספר הטלפון 1111, שלוחה 6.