המכונאי המוטס מספר איך מחלצים פצועים - מבטן המטוס
מאז ה-7 באוקטובר יחידת 669 חילצו מאות פצועים משדה הקרב במוצבי צה"ל, ביישובי העוטף ובעומק שטח האויב וכל זה - תחת אש חיה. ישבנו כדי לשמוע איך זה נראה מלמעלה
הוא מכין את המסוק, ותוך כדי מקבל את ה-"זנק", הטייס מגיע למסוק ואומר לו: "פינוי מתוך הרצועה תתכונן". כך, במספר דקות, רס"ר ג' המכונאי המוטס בטייסת 12 מתפעל חילוץ ופינוי פצועים עם לוחמי 669 בלב עזה.
"התפקיד שלי בעצם הוא לפקד על תא המטען" מסביר רס"ר ג', "בייסעורים, בינשופים ועטלף. זה הליבה של המסוק, ואחת המשימות עכשיו בלחימה זה העמסת פצועים". הם יוצאים עם צוות של 669, שני טייסים כאשר היעד הוא לנהל את הפינוי תחת חצי דקה.
הגיע הרגע ורס"ר ג' נחת בלב רצועת עזה, הוא מוקף הריסות ולוחמים אבל צריך להיות ממוקד במטרה - הפינוי. "זה השלב הקריטי ביותר", הוא מתאר, "אנחנו מעמיסים את הפצוע, אני סוגר את הדלת ואומר 'רשאי להמריא' ומשום עושים הכול כדי להציל את חייו של הפצוע".
במקרה שתיאר, תוך 27 דקות הוא נכנס לניתוח. "אני בקשר טוב איתו, אני שמח שהוא חי ובריא".
רס"ר ג' במקור מאשקלון, ובשבת השחורה הוא חווה אותה מקרוב. "התחלתי לקבל התראות בטלפון באופן לא רגיל", הוא נזכר "אני עולה על האופנוע ומעליי מטח רקטות". הוא מקבל שיחת טלפון מהטייסת שמודיעים לו שהוא הולך לזנק.
"אני מגיע לטייסת, שם את הקסדה במסוק ויודע שאנחנו מתחילים לעשות סבב הוצאת פצועים והנחתת כוחות", הוא מבהיר. באותה שבת הוא הוציא פצועים מתוך מוצב סופה, אך רק בדיעבד הוא הבין שהיו בשטח אש.
"אתם מחזקים אותנו שאנחנו הולכים לבקר את הפצועים, זה נותן לנו דלק" מסר רס"ר ג' לאזרחים שבבית," ושאני מסתובב עם מדים ולוחצים ידיים ואומרים תודה. אין על מה - זה התפקיד שלנו אנחנו נוביל וננצח".