ארבעה מקצועות ביהל"ם או ארבעת המינים?

יחידת יהל"ם פועלת לילות כימים כדי להבטיח את ביטחון מדינת ישראל. בשקט מופתי הלוחמים נכנסים לכל מקום ומבצעים את הפיצוצים הרועשים ביותר. השווינו את ארבעת המינים המוכרים והאהובים של סוכות לארבעת המקצועות המפציצים של יהל"ם, איך אתם הייתם מחלקים אותם?

04.10.23
ירדן מושליון, מערכת את"צ

לכבוד חג הסוכות, ובמהלך חול המועד, ארבעת המינים הופכים לחלק משמעותי לכל מי שמקיים את מצוות החג. לכל אחד מהם תכונות המייחדות אותו מהשאר, וביחד הם מסמלים את האחדות בין המרקם האנושי שמרכיב את עם ישראל.

גם ביחידת יהל"ם המספר ארבע הוא מרכזי - ארבעה מקצועות, השונים בייעודם אך יחד יוצרוים יחידת קומנדו מיוחדת למשימות הנדסיות מורכבות.

רק שבמקום טעם וריח, את יהל"ם נסווג לפי חושים אחרים - ראייה ושמיעה.


עריכת תוכן וקריינות: ענבר דקל כהן ועדי קלר, עריכת וידאו: צוף רוטבליט ואלה טולדנו, אפטר: יהונתן הרשקוביץ וג'ונתן ברומברג, חומרים: יחידת מולטימדיה יהל"ם


אתרוג - מדרון מושלג | גם נראים וגם נשמעים

מדרון מושלג הם הסמכות הבלעדית שמכשירה לפריצה חמה, קרה וכבדה בצה"ל.  הלוחמים הם פורצים מומחים, ותפקידם הוא להגיע לכל מכשול או מחסום ולמצוא את הדרך לפרוץ אותו. הם יודעים לבצע זאת בעשרות מכשולים שונים ובמגוון דרכים, חלקן הגדול כולל פיצוצים מרשימים. בין היתר, הם מסמיכים יחידות שונות ברחבי הצבא לפריצה, ולוקחים חלק בפיתוח אמצעי פריצה שונים.



לולב - סילוק פצצות | נראים ולא נשמעים

טיפול במטענים, אמל"ח, אירועי אב"כ ותחמושת מסוכנת הם תחום ההתמחות של פלגות סילוק הפצצות. ס"פ, ספיר, וסייפן הן הכוח המיוחד של צה"ל לנטרול והשמדה של מטעני חבלה של האויב, פצצות מתוחכמות, ראשי קרב של רקטות וטילים ולטיפול בתחמושת שונות ומורכבות. מעבר לכך, הלוחמים מתמחים בתכנון ובניית אמצעי חבלה מתוחכמים אותם מטמינה היחידה.

הם מוקפצים לאירועים מיוחדים ומסובכים, ובמהירות ושקט מופתיים יודעים לנטרל את הפצצות הכי רועשות.

הדס - סיירת יעל | לא נראים אך נשמעים

סיור ומודיעין הנדסי, מבצעי חבלה חשאיים בעורף האויב, פשיטות חבלה, שתילת חומרי נפץ, השמדת תשתיות אויב, הריסת מבנים, פינוי שדות מוקשים מורכבים בצורה חשאית, צליחת מכשולי מים צרים והעברה חשאית של כוחות - הם רק חלק מהתמחויות הסיירת.

ודאי שמתם לב, חשאיות היא מילת המפתח. בשקט וסודיות מוחלטים הלוחמים מגיעים לכל מקום אליו נדרשים, ואז - בום! את הפיצוצים שלהם תשמעו למרחקים.

ערבה - סליקים ומנהרות | לא נראים ולא נשמעים

מתחת לאדמה, רחוק מעיניהם של רוב האנשים, פועלות פלגות הקומנדו התת קרקעיות - סמו"ר וצורים. 

סליקים סודיים ומנהרות הם תחומי ההתמחות שלהן, והן מהוות את מוקד הידע של צה"ל בכל הקשור ללוחמה תת-קרקעית. הפלגות פועלות על שני צירים מרכזיים - איתור והשמדת סליקים, מחבואי נשק ואדם, ולצד זה איתור, טיפול ופיצוץ של מנהרות להברחת מחבלים ומנהרות תופת.