לוחמי מגלן במסע פתע אל הכותל

חיילי יחידת מגלן סיימו שבוע ארוך של תרגילים בבקעת הירדן, הם ארזו את הציוד, עלו על האוטובוסים, ונרדמו. פתאום, מפקדי הפלוגות מקבלים הודעה - השבוע עוד לא נגמר. כתבתנו הצטרפה למסע הפתע של יחידת מגלן, שהסתיים בטקס מרגש בכותל המערבי

04.06.17
נגה ברנדר, מערכת אתר צה"ל

שעת ערב מאוחרת, חיילי יחידת מגלן עלו לאוטובוסים לאחר שבוע תרגולים שבחן את המוכנות שלהם לביצוע פשיטות (השתלטות על שטח אויב). עד סוף אותו שבוע הם הוכיחו את היכולות הגבוהות שלהם כאחת מיחידות העילית של צה"ל.

"ההכנה לתרגיל ארכה זמן", מספר סרן (מיל') ע', קצין תיאום ביחידת מגלן. "הנהגים והרכבים הוכנו מראש, והיעדים עליהם התאמנו החיילים נבחרו בקפידה". היעדים שנבחרו, באזור הבקעה, הציבו בפני חיילי היחידה אתגרים רבים. התרגיל כולו היה בנסיעה על רכבים שקטים, וכבר במהלך הנסיעה הראשונה עלתה השיירה על מטען מדומה והחיילים נתקלו ב"מחבלים" - בימוי אויב.

לאורך השבוע החיילים תרגלו מספר רב של תרחישים הכוללים היתקלויות במחבלים, הסוואות, פינוי פצועים ועוד, כאשר עיקר התרגיל עסק בהשתלטויות שקטות על שטחים מוגדרים. "החיילים הראו מוכנות גבוהה והתמודדו עם האתגרים שהוצבו בפניהם", סיכם סרן ע' את התרגיל.

בסוף השבוע, חיילי היחידה הזדכו על ציודם, עלו על האוטובוסים ונרדמו, כשתורן אחראי נשאר ער. באותו זמן, בצד הדרך מכפר אדומים לירושלים, נוסע רכב צבאי ומסמן עבור אותם חיילים ממש מסלול ארוך ומפותל. לפתע האוטובוסים מקבלים הוראה לעצור בתחנת דלק קרובה ומפקדי הפלוגות מקבלים הוראה לרדת עם וסט ונשק אישי מהאוטובוסים - השבוע עוד לא נגמר.

לא יכולנו להתעלם מהיום הזה והחשיבות שלו

ההפתעה אליה קמו החיילים היא מסע של כ-20 ק"מ מהבקעה לירושלים, לכבוד יום ירושלים שחל באותו היום. נקודת הסיום המתוכננת - הכותל המערבי. "לא יכולנו להתעלם מהיום הזה והחשיבות שלו", מספר סרן ע'. "הייתה כאן הזדמנות להנחיל בחיילים מורשת היסטורית חשובה".

החיילים יורדים מהאוטובוסים. בינתיים מפקדיהם מסכמים ביניהם את תרגיל הפשיטות שסיימו - "אני גאה בחיילים, היה שבוע טוב", אומר אחד המפקדים. הם מדברים על המסע, חלקם מופתעים שהמסע באמת יוצא לפועל - "חמישה חיילים מהצוות שלי יוצאים לחופשת השחרור מחר בבוקר, איזו דרך לסיים שירות", מוסיף מפקד נוסף. ככל שהיחידה מתאספת, הם נותנים אחד לשני טפיחה בגב, מסדרים את הנשק ומתכוננים להתחיל במסע.

ברגע שמפקד היחידה, סא"ל א', החל ללכת, מצב הרוח התרומם וכולם התקדמו אחריו. הציר שסומן עבורם זמן קצר קודם לכן מתווה להם את הדרך, והם מטפסים בגבעות התלולות, לא עוצרים לרגע. תוך שעות ספורות העיר ירושלים נגלית מולם, והשמש זורחת מעליה, כאילו מסמנת להם את נקודת הסיום.

 

אני גאה בכל חיילי היחידה - מהלוגיסטיקה, החימוש ועד הדרג הלוחם

כאשר הם מגיעים לרחבת הכותל בשעות הבוקר המאוחרות, עומד מולם מפקד היחידה, סא"ל א'. המפקד ניצל את ההזדמנות וסיכם תקופה של אימונים והכשרות: "אני גאה בכל חיילי היחידה - מהלוגיסטיקה, החימוש ועד הדרג הלוחם. אנחנו יחידה חזקה, מקצועית ואחראית".

"המסע לירושלים הוא מרגש וסמלי", הוסיף סא"ל א', "זו הזדמנות לכבד ולזכור את אלו שנלחמו כאן בששת הימים".