הכירו את תפקיד בודק התוכנה

14.01.21
מערכת אתר צה"ל

מה עושים בתפקיד?
בודקי התוכנה אחראיים על האיכות של המערכות השונות בצה״ל, על מנת להבטיח שכלל התהליכים השונים במערכות הצבא מתבצעים בצורה האיכותית והטובה ביותר. בודקי התוכנה אמונים על איכות המערכות והתאמת דרישותיה לדרישות הלקוח.

בודקי התוכנה עושים זאת באמצעות בדיקות אוטומטיות וידניות, תוך שימוש בטכניקות בדיקה חדשות ומתקדמות הנלמדות בקורס, עם שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר. בין התכנים הנלמדים בקורס: הנדסת בדיקות תוכנה, כלים לניהול תכנון, כתיבה והרצת תסריטי בדיקה כמו TFS, פיתוח תשתיות אוטומציה, בשפת Java ו- Selenium, עבודה מול מסדי נתונים.

הבודקים הם חלק אינטגרלי מצוותי הפיתוח ביחידות התוכנה, וחשיבותם המבצעית הולכת וגדלה מרגע לרגע. בודקי התוכנה משובצים בכל יחידות התוכנה בצה״ל, ולהם חשיבות מכרעת בתפקוד המבצעי של מערכות המידע השונות. הם משתלבים בתוך צוותי הפיתוח, במטרה להבטיח מערכות תקינות ואיכותיות, ללא תקלות לשימוש הצבא במטה ובשטח.

מה כולל המסלול?
טירונות 02 והכשרה באורך כ-10 שבועות. ההכשרה כוללת למידת נושאים שונים, ביניהם: ארכיטקטורת מערכת תוכנה, הנדסת בדיקות תוכנה, ביצוע בדיקות ידניות ואוטומטיות, תקשורת נתונים, עבודה עם נתונים. בנות נדרשות לחתום "דין אישה כדין גבר".

מהלך ומבנה הקורס:
משך הקורס כחודשיים וחצי, במהלכו לומדים את התיאוריה והפרקטיקה של בדיקות תוכנה ושילוב בצוות פיתוח. עושים זאת באמצעות תרגולים ופרויקטים המדמים עבודה ביחידות.

איפה ניתן להשתבץ בסיום הקורס?
בכל יחידות התוכנה בכל הזרועות בצה"ל.

מה התפקיד נותן לאזרחות?
כניסה לעולם הטכנולוגי ועולם פיתוח התוכנה. ניסיון ב-QA, פיתוח אוטומציה, עבודה בצוות, עבודה מול לקוח, לקיחת חלק בפרויקט, וניסיון במתודולוגיות עבודה רבות, כגון Agile – אלו מיומנויות נדרשות וידע חשוב לכניסה לעולם ההיי-טק.

טיפ למתגייסים:
קחו זמן ותקראו על התפקיד לפני. השם הקצר לא משקף את העומק והגיוון של המקצוע. תגיעו כשאתם מכירים את העולם שאתם נכנסים אליו.