הכירו את תפקיד מפתחי הדבאופס

14.01.21
מערכת אתר צה"ל

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, הטכנולוגיה משתנה ומתפתחת מרגע לרגע והדיגיטל נמצא בכל מקום. גם הצבא בשנים האחרונות הפך לצבא טכנולוגי שמתבסס על מערכות מבצעיות וארגוניות מתקדמות, המשרתות אותו בכל מטרה ועליהן הוא נשען בכל תחום.

ה-DevOps היא שיטת עבודה חדשה ששמה דגש על שיתוף הפעולה בין עולם הפיתוח לעולם התפעול, עם דגש על ביצוע אוטומציה לכל שלב בדרך.

מה אנשי הDevOps עושים?
הם אחראים על התשתית המחשובית של כלל המערכות המבצעיות מקצה לקצה, זאת תוך פתרון ייעול ושיפור הביצועים שלהן, בעזרת ביצוע אוטומציה של תהליכי אספקת תוכנה ושל תפעול התשתית.

מהו מהלך ומבנה הקורס?
במהלך ארבעה וחצי חודשים של לימודים אינטנסיביים מעמיקים החיילים במקצועות השונים - בשפות תכנות, ניהול תשתיות ופיתוחים, כתיבת קוד, הנגשת והטמעת כלים טכנולוגיים מתקדמים, ובמגוון תחומים נוספים. הקורס מבוסס על שיטת לימוד חדשנית, שבמסגרתה החיילים לומדים ברשת האינטרנט עם דגש רב על עצמאות. כל חייל יכול להתאים לעצמו את שיטת הלימוד האופטימלית עבורו.

איפה ניתן להשתבץ בסיום הקורס?
במרכזי המחשוב ביחידות באגף התקשוב, ביניהן ממר״ם, חיל האוויר, זרוע הים וחיל המודיעין.

איך נראה יום בשירות הסדיר?
סדר היום משתנה בין היחידות השונות, וכן בין הצוותים השונים - צוותים מסויימים עובדים בתצורת משמרות, ואחרים עובדים בתצורה רגילה. במהלך היום מבצעים משימות שונות ומגוונות, ביניהן משימות פיתוח, מתן מענה לתקלות, פיתוח כלים ואוטמציות לצוות, שיפור וייעול תהליכים, ומשימות נוספות. כלל המשימות מתבצעות בעבודת צוות ובשיתוף פעולה מתמיד עם חברי הצוות, ודורשות מאיש או אשת ה-devops מקצועיות, אחריות ועבודת צוות.

עובדה מעניינת על התפקיד:
העיסוק בתחום הינו מהמבוקשים ביותר באזרחות, ואחת ההכשרות הבודדות לתפקיד.

מה התפקיד מעניק לי לאזרחות?
מקצוע הDevOps הינו מקצוע חדשני, אליו קיימת דרישה גבוהה בצה״ל וכן באזרחות - לא ניתן לקבל הכשרה כזו בעולם האזרחי. צה״ל הינו הגורם המכשיר העיקרי של אנשי ה-DevOps באזרחות, ומעניק למשרתים בתפקיד ניסיון רב בעולם התשתית ומחשבים בכלל.

ולסיום, טיפ למתגייסים:
תשוקה למקצוע מובילה למצוינות ועשייה משמעותית. מדובר בקורס ובתפקיד מבצעי וטכנולוגי, ויחד עם זאת מאוד חוויתי ומשמעותי, בעל ערך רב למערך הטכנולוגי והמבצעי של צה"ל. חשוב להגיע עם ראש פתוח, הרבה רצון ללמוד ולהתחבר לאנשים.