איגרת מפקד לוטם לציון 20 שנים להקמת אגף התקשוב

01.03.23
מערכת את"צ

מפקדי וחיילי לוטם,

לפני 20 שנים, ב-3 במרץ 2003, הוקם אגף התקשוב ויחד איתו, הוקמה גם יחידת לוטם במטרה לרכז את כל גופי התקשוב הטכנו-מבצעיים ביחידה אחת שתספק מענה מקצה לקצה.

לאורך השנים, צברה לוטם הישגים רבים ומשמעותיים המאפשרים לכולנו להסתכל בסיפוק רב ובגאווה עצומה על תרומתה של היחידה לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל. מספיק להתבונן על השנה החולפת בכדי להתמלא בגאווה זו – תרמנו תרומה משמעותית בכל פעילות מבצעית של צה"ל, ובפרט במבצע 'עלות השחר', ואנו מעצימים את האפקטיביות המבצעית של צה"ל באמצעות מידע; אנו מובילים מהלך אדיר להפיכתו של צה"ל לארגון דיגיטלי ולשיפור חוויית המשרתים בו; באופן חסר תקדים אישר המטה הכללי להוציא לדרך 4 תוכניות ענק לכינון מרחב דיגיטלי צה"לי (רשת נייחת, סלולר, תקשורת לוויינים ועננים) תוך הבעת אמון אדירה בלוטם; והעברנו את בסמ"ח לבאר-שבע במהלך משנה מציאות ברמה הלאומית – כל אחד מאלה הינו הישג ענק בפני עצמו, וכל אלה ביחד הינם משהו שרק יחידה עוצמתית כלוטם מסוגלת לעשות.

דברים אלה לא קורים מעצמם, הם מבוצעים על-ידכם ובזכותכם – האנשים היקרים המשרתים ביחידה. אתם סוד כוחנו ועוצמתנו ואנו נמשיך ונעשה כל שביכולתנו על-מנת לטפח ולפתח אתכם אישית ומקצועית, לדאוג לכם לסביבת עבודה מכבדת ונאותה ולהיטיב את תנאיכם. אנשי לוטם פעלו מאז ולתמיד מתוך תחושת שליחות עמוקה ואני מבקש לנצל את ההזדמנות על-מנת להביע הערכה אדירה ולהודות לכל אחת ואחד מכם!

בראשית דרכה ליווה את היחידה הסלוגן 'לוטם – כי יש בה הכול', סלוגן זה היה נכון גם אז והוא נכון על אחת כמה וכמה כיום. אין עוד גוף שמתמחה מה-DC ועד ה-DS, מה-Data Center ועד ה-Data Science דרך רשתות נייחות, סלולר, תקש"ל, ענן, מערכות ואפליקציות ארגוניות ומבצעיות ועוד ועוד. לצד כל אלה, אנחנו מתמחים גם בהגעה לקצה הארגוני או המבצעי, בפעולה צמודה עם לקוחותינו, בהבנת צרכיהם וביצירת שותפות עמוקה איתם.

נמשיך להשתמש בכל המומחיות שאנו מחזיקים בכדי לשנות את האופן שבו צה"ל פועל בשגרה ובלחימה – נמשיך ביחד את התנופה הדיגיטלית של צה"ל!
שיהיה במזל-טוב לכולנו!


תא"ל עומר דגן, מפקד לוטם.