העדויות וההתכתבויות שחשפו את ניסיון הריגול החדש של חמאס

ל' ומ' חשבו בהתחלה שהם מנהלים שיחות ברשת עם בחורות ישראליות אמיתיות. מהר מאוד הם שמו לב ליותר ויותר סימנים מחשידים שגרמו להם להרים גבה ולערב את מחלקת ביטחון המידע, שעלתה על ניסיונות חמאס לחדור לטלפונים שלהם, ולאתר בזכות הדיווחים את חוליית הטרור. שמענו את הסיפורים שלהם 

28.06.18
מערכת אתר צה״ל

סמ"ר ל'

"זה היה יום רגיל בפלוגה", מספר ל', שהשתחרר ממש לאחרונה מצה"ל. "קיבלתי הודעה בפייסבוק, שנראתה תמימה, ממישהי בשם לינא קרמר. התחלנו לדבר בפייסבוק, אחר כך עברנו לוואטסאפ, והיא הציעה לשלוח לי תמונות - אבל סירבה לשלוח אותן בוואטסאפ, אלא ביקשה ממני להוריד אפליקציה בשם 'Glance Love'".

השיחה, כך מתאר ל', נראתה לו חשודה מההתחלה: "היא לא דיברה בעברית תקנית, תחת ה'הסבר' שהיא עולה חדשה. ועדיין, כשהסתכלתי בפרופיל שלה ראיתי שיש בו תוכן, ושיש לה מספר טלפון ישראלי - היה כאן ניסיון ברור לשדר תחושה של אמינות".

"כשהסתכלתי בפרופיל שלה ראיתי שיש בו תוכן, ושיש לה מספר טלפון ישראלי". לינא קרמר, אחת הדמויות המזויפות של חמאס

"המקרה שלי היה דומה", מזדהה סמל מ': "קיבלתי בקשת חברות ממישהי בפייסבוק, והכל נראה תקין בהתחלה, אז אישרתי אותה. אחר כך היא שלחה לי הודעה, ודיברנו, והיא התחילה לשאול מה אני עושה ואיפה אני משרת. אחרי כמה זמן סיפרה לי שהיא עולה חדשה, מעריכה ואוהבת חיילים. היא הציעה שנדבר בוואטסאפ, ובאותו אופן, הציעה לשלוח לי תמונות דרך אפליקציה בחנות הרשמית של גוגל". 

משרתי צה"ל כבר מכירים את נהלי ביטחון המידע, ומודעים לניסיונות חמאס לחדור את מכשיריהם האישיים. לכן ל' היה ער לסימנים. "ניסיתי להוריד את האפליקציה, וכשמילאתי שם משתמש וסיסמה, נתקלתי בשגיאה - כשהחשד שלי היה סופי, החלטתי להתייעץ עם חבר - הוא הפיל לי את האסימון שכנראה שמדובר בדמות מזויפת עם מטרות זדוניות. משם פניתי לקצינת ביטחון המידע ביחידה שלי, שהפנתה אותי אל מחלקת ביטחון המידע".

לא מכירים? מדווחים!
לדיווח על פעילות חשודה ברשת חייגו 2107* או 050-7508800