כל המנצחים בבוחן הכשירות לקצין הלוחם 2021

אלפי קצינים ולוחמים עברו בחודשים האחרונים בוחן מיוחד, שבדק - מי היחידות והמפקדים הכשירים ביותר בצה"ל. ירי לאחר מאמץ, מקצי ריצה אינטנסיביים, ואפילו מתקן חדש שהגיע ישירות מהמארינס מתחו את יכולות המתחרים והמתחרות לקצה - עד לקבלת התוצאות, שנחשפות כאן לראשונה

04.05.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

במרכז לכושר קרבי בוינגייט הסתיים היום בוחן כשירות הקצין הלוחם. בחודשים האחרונים השתתפו אלפי מתחרים ביותר מ-18 מופעים, שכללו מקצי ריצה, מערכי כוח, ניווטים, ולבסוף גם ירי לאחר מאמץ​. "הבוחן מכיל את כל ארבעת מרכיבי הכושר הגופני, כדי להבין בדיוק עד כמה הלוחמים והלוחמות מוכנים למלחמה הבאה", מסביר רמ"ח כושר קרבי, ע"צ אבי דהן, בונה התחרות.

הבוחן נבנה בהתאם לתוכנית הכושר הקרבי הנוכחית - אותה הגדיר מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, "תו תקן ללחימה". כך, שמי שהתאמן במסגרת התוכנית בצורה סדורה צפוי להגיע לתוצאות טובות גם במקצים.

בשביל בכירי מערך הכושר הקרבי התחרות היא אמצעי המשמש כזרז, שתכליתו העלאת היכולות של מסגרות החי"ר בכל הצבא. "ראינו עלייה ברמת הניווטים, ברמת הירי וברמת הכושר הקרבי בשנה האחרונה", מצהיר הרמ"ח, "היחידות התאמנו במרץ לקראת כל מקצה ובמקביל גם שיפרו את רמת האימונים והמוכנות שלהם ליום פקודה".

הזוכים בתואר הם הקצינים והקצינות, מתפקיד מ"מ​ ועד למפקדי החטיבות, שקיבלו את שקלול הנקודות הגבוה ביותר בכל המקצים. כל קצין שקיבל את התואר מייצג גם את החטיבה שלו, שהגיעה לתוצאות המרשימות.

המתחרים במקצים במהלך עונת האימונים האחרונה התכנסו מכלל החטיבות והיחידות במערך הלוחם: מגולני ועד שייטת 13, 669, חטיבת החילוץ ואגוז - כולם נבחנו גם במקצים אישיים וגם במסגרת אותה הם מייצגים.

בשורה נוספת שהגיעה למערך הכושר הקרבי היא "רשת המארינס" הסבוכה, מכשול שגובהו 7 מטרים ונעשה בו שימוש לראשונה בבוחן. המכשול מכיל מרכיבי כוח מתפרץ, יציבה וכן בוחן יכולות מנטאליות חשובות.

המסגרות בהן התחרו הקצינים, כך מסבירים במערך הכושר הקרבי, נקבעו עפ"י רמת הכשירות הנדרשת מהם בשדה הקרב.

המפקדים הזוכים בקטגוריות האישיות

 יחידות תמרון ומסייע קרבי:
דרגת אל"ם - אודי צור (מפקד חטיבה 7)
דרגת סא"ל - רז היימליך (מג"ד בחטיבת האש - עוצבת הגולן)
דרגת רס"ן - אור סהר (מ"פ ברוכ"ש)
דרגות סג"ם-סרן - סג"ם עידו נבון (בא"ח תותחנים - שבטה)

 קטגוריית מפקדי חטמ"ר:
אל״ם אלעד שושן (מפקד חטמ"ר פארן)

 מסגרת מפקדי חי"ר:
דרגת אל"ם - ישראל שומר (מפקד חטיבת הנח"ל)
דרגת סא"ל - גיל ורנר (מג"ד בא"ח נח"ל)
דרגת רס"ן - אופק אהרון (מ"פ בחטיבת גולני)
דרגת סג"ם-סרן - סרן אוריאל ואך (חטיבת צנחנים)

 קטגוריית אלופי משנה:
אל"ם מ' (מפקד יהל"ם)

 יחידות מיוחדות:
דרגת סא"ל - ר' (שייטת 13)
דרגת רס"ן - י' (בית הספר לקומנדו)
דרגת סג"ם-סרן - סגן י' (יח' שלדג)

 סיירות:
דרגת סא"ל - פז גדיה (מפקד גדס"ר נח"ל)
דרגת רס"ן - אליהו אסבון (סיירת צנחנים)
דרגת סג"ם-סרן - סרן איתן גדג׳ (גדס"ר נח"ל)

 מפקדות לוחמות:
דרגת סא"ל - רעות וייס (שבטה)
דרגת רס"ן - שירה כוכבי (בהל"ג)
דרגת סג"ם-סרן - רבקה ממן (קרקל)

היחידות הזוכות בתחרות היחידתית

בסיסי הכשרות לוחמה:
מקום ראשון: בא"ח העורף
מקום שני: בהל"ג
מקום שלישי: קלע דוד

בהל"ג

 איסוף והגנת הגבולות:
מקום ראשון: גדוד ניצן
מקום שני: גדוד איתם
מקום שלישי: גדוד קרקל

 חטיבות חי"ר:
מקום ראשון: חטיבת צנחנים
מקום שני: חטיבת נח"ל
מקום שלישי: חטיבת גולני

חטיבת הצנחנים

גדוד חי"ר מצטיין: גדוד 101, חטיבת הצנחנים

 בסיסי הכשרות חי"ר:
מקום ראשון: בא"ח נח"ל
מקום שני: בא"ח צנחנים
מקום שלישי: בא"ח גולני

 יחידות מיוחדות:
מקום ראשון: בית הספר לקומנדו
מקום שני: 669
מקום שלישי: אגוז

 סיירות:
מקום ראשון: סיירת חרוב
מקום שני: גדס"ר צנחנים
מקום שלישי: גדס"ר נח"ל

סיירת חרוב

"הבוקר עמדנו בגאווה ענקית בטקס עונת בחני הכשירות בכושר קרבי של צה״ל כולו", אמר מפקד חטיבת הנח"ל, אל"ם ישראל שומר, "אני רוצה לציין את כל יחידות החטיבה וקציניה על ההשקעה, החתירה לניצחון והתוצאות המדהימות. החטיבה בולטת מעל כולם בכל הקטגוריות היחדתיות והאישיות! נמשיך לחתור לניצחון בכל תחום ובכל משימה".

כמו שמשתמע מדבריו של ע"צ אבי דהן, הבחירה בבוחן ייעודי למפקדים איננה מקרית, ורק מתבקש שבוקר חלוקת הפרסים בווינגייט החל באימון גופני לקצינים שהגיעו לקטוף את הפרסים בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. "הבוחן ותוכנית האימונים החדשה היא מהפכה אמיתית במערך הכושר הקרבי - שתוביל אותנו קדימה בשדה הקרב. פריצת הדרך שמתרחשת במערך, בה קצין הלוחם נמדד על פי יכולותיו הגופניות בארבעה תחומים מעידה גם על חוסן מנטלי, איתנות ותחושת מסוגלות. מידת הכשירות הגבוהה של הלוחמים תוביל את המערכה הבאה כשהמפקדים מובילים בראש", אמר אלוף סטריק.

"יש משפט שמלווה אותי כבר שנים רבות: 'דוגמה אישית היא ההרצאה הטובה ביותר', כך שמעתי ממפקדי אייל וייס ז"ל". לטענתו של הרמ"ח, מה שמוביל את היחידות להצטיינות יתרה היא הובלת המפקדים הבכירים בחי"ר (מג"דים, מח"טים ומאו"גים) בתחרות.