תוכנית התזונה החדשה שהולכת לשפר את המענה בבסיסי צה"ל

קצין הלוגיסטיקה הראשי נפגש עם כל מנהלי המטבח בצה"ל, על מנת להפיק יחד לקחים ולהציג את התוכנית החדשה לשיפור המענה התזונתי של החיילים והחיילות. אז מתי תצא לדרך "המהפכה במטבח"? ומה היא כוללת? כל הפרטים

04.08.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

"מהפכה במטבח" – זהו השם הרשמי של התוכנית החדשה של חיל הלוגיסטיקה, שנועדה לשפר את המענה התזונתי של כלל החיילים והחיילות בצה"ל. היא תצא לדרך כבר השבוע, וצפויה להיות מיושמת במלואה עד סוף שנת 2022.

קצין הלוגיסטיקה הראשי, תא"ל רונן כהן, נפגש היום עם כל מנהלי המטבחים הצבאיים, ובשיח משותף עלו מספר לקחים ללמידה וליישום: יש להדק בקרה על הספקים, למפות ולרשום את הפערים הקיימים בכל יחידה, ועוד.

"אנחנו רוצים שכל מטבח בצה"ל יתחיל עכשיו תהליך", מכריז קל"ר, "הצוותים צריכים להסתכל בעין ביקורתית על דברים שהם התרגלו לראות כשגרתיים, ולהיות ערניים לתלונות שמגיעות מלמטה, וכמובן לתת להן את כל הקשב הנדרש"..

התוכנית "מהפכה במטבח" תכלול בין היתר:

•שינוי מספר הטבחים בגדוד
•השלמת נגדי מטבח לכל מוצב פלוגתי
•מיקצוע ההכשרות של חיילי החובה
•הגדלת מנות הגיוס לפרויקט "שף צעיר"
•עריכת כנסי הסעדה בתדירות גבוה יותר
•הפצת סרטוני הדרכה
•שיפור וקידום מערכת ניהול המזון למנהלי המטבחים
•הפעלה ומיצוי של אנשי מילואים שפים וטבחים


"התכנית הזאת נולדה לפני חצי שנה", מסביר תא"ל כהן, "לפני חצי שנה התחלנו להתניע מיזם עם משרד העבודה, במסגרתו אנחנו הולכים לשלוח 24 חיילים שילמדו במכללה בצפון וישובצו לאחר מכן ביחידות. המחזור הראשון שלה יוצא כבר בדצמבר הקרוב".

"אנחנו רואים באירועים האחרונים הזדמנות להאיץ תהליכים שאנחנו עובדים עליהם כבר הרבה זמן, וקול קורא לטפל בבעיות, מוכרות וחדשות", הוא מוסיף, "נעניק קשב גדול במיוחד בנושא, וניכנס לתהליכים סדורים של בניין כוח בכל הקשור למזון בצה"ל".

בשבוע האחרון, אסף חיל הלוגיסטיקה יותר מ-400 פניות, בעיקר מהורים לחיילים, שאוגדו למסמך שיופץ לציבור ויתן מענה לכל שאלה.

"אנחנו מקבלים ומתייחסים בכובד ראש לכל פנייה שמטרתה לשפר את התנאים שאנחנו מעניקים לחיילים שלנו", מדגיש תא"ל כהן.

"בשורה התחתונה, אין תחליף למטבח הצה"לי, ולאנשים שעומדים מאחוריו – מנהלי המטבחים, הקצינים, הנגדים והטבחים", הוא מסכם, "הם נותנים את כל הלב בעבודה שלהם, ואנחנו יודעים שהם יעשו כל שביכולתם על מנת להשתפר".