מערכת אתר צה"ל

במהלך השבוע האחרון יצאו חניכי קורס מפקדי פלוגות של מערך מגל למסע שליחות ומנהיגות. המסע הינו חלק מהכשרה מקיפה ומעמיקה הניתנת למפקדי הפלוגות.

מסע זה מטרתו להעצים את תחושת השליחות והמחויבות למדינה וערכיה תוך קיום תהליך אישי של למידה, חשיבה ביקורתית וחוויה רגשית וכמובן חיזוק תחושת האחריות הפיקודית - חינוכית של מפקדי הפלוגות.


לדברי מפקדת מערך מגל, אל"ם אלה שדו, "במסע זה נדדנו בין תקופות, אנשים, ציוני דרך ואירועים משמעותיים, מקרבות שאול על הגלבוע דרך טרומפלדור ומפקדים בכירים בעבר ובהווה ששיתפו מניסיונם הרב".

בין המפקדים הבכירים, הרצה לחניכי הקורס גם תא"ל אופיר לויס, קצין החינוך הראשי, אשר סיפר על תפקידו כמפקד פלוגה לשעבר בחטיבת גולני וחלק מתובנותיו לאורך הדרך.

"ניסינו לבדוק מהי שליחות ומה כוחה בחייו של אדם", מוסיפה אל"ם אלה שדו, ״במפגש עם נופי הארץ ועם תרבויות שונות ראינו בין היתר ביטויים וזוויות שונות לערך השליחות".

במהלך המסע ביקר תא"ל רונן כהן, קצין הלוגיסטיקה הראשי, את חניכי הקורס. במהלך הביקור התרשם וחלק מהתובנות האישיות שלו ומניסיונו עם מפקדי העתיד.

את ביקורו סיכם כך, "מסע שליחות ומנהיגות הינו ציון דרך נוסף בהכשרה המעמיקה לה זוכים מפקדי הפלוגות. קורס זה מאמן ומכשיר את מפקדי הפלוגות לעתיד להוביל כוח אדם רב בצורה בטוחה, ערכית ומיטבית תוך עמידה בכל משימה שתדרש".


"מפקדי הפלוגות בחרו בשירות הטומן בחובו אתגרים רבים", מסכמת אל"ם אלה שדו, "ואני מתרשמת כי הם מבצעים את תפקידם מתוך תחושה עמוקה של משמעות ואחריות ובעיקר מתוך הבנה של ההשפעה הרחבה והמשמעותית על צה"ל, אך גם על החברה הישראלית כולה".