הקצין שבחר להקדיש 10,000 מטר לזכר מפקדו

יש מפקדים שנכנסים לנו ללב במיוחד, וכאלה שנתנו לנו המון. כך הרגיש רס"ן אבי שמעוני לגבי מפקדו, אל"ם שרון אסמן ז"ל, שמת בפתאומיות מיד עם כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל. לכן החליט להקדיש את השתתפותו במרוץ תל אביב לזכר אל"ם אסמן. שמענו ממנו על המפקד שהשפיע עליו במיוחד

11.11.21
מייא הררי, מערכת אתר צה"ל

בין עשרות אלפי הרצים במרוץ תל אביב שהתקיים אתמול, בלט רס"ן אבי שמעוני, מפקד מגמת הפיקוד בבית הספר לפיקוד של מערך מגל. כבר ממבט חטוף, ברור שהוא לא רץ רק לשם הספורטיביות - בעבורו יש להשתתפותו במרוץ משמעות מיוחדת. הוא רץ לזכר מפקדו, אל"ם שרון אסמן ז"ל, שמת בפתאומיות ביולי האחרון. 

"הוא היה המפקד שלי לפני שש שנים, עוד כששירתנו יחד באוגדת עזה", מספר רס"ן שמעוני. "הכרנו שנתיים אבל אני מרגיש כאילו הכרנו כל חיינו. המוות שלו היה מאוד מאוד פתאומי, ואני חושב שזה יהיה אולי סמל קטן לאדם המדהים שהוא היה".

אל"ם אסמן מת מיד עם כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל, לאחר ששירת כקצין אגף המבצעים של פיקוד הצפון. על הרושם שהותיר בו מספר רס"ן שמעוני: "המורשת שלו היא ענווה וצניעות. הוא היה מפקד שתמך בפקודיו, הוא חילק להם קרדיט על דברים שהוא עצמו עשה. גם אחרי שנים שהוא פיקד עלי, הוא נשאר איתי בקשר, דאג לי והמליץ לי מה לעשות בקריירה הצבאית".

"כמה שהוא היה שקט, ככה הוא היה מנהיג. כמה שהוא היה צנוע, ככה ההישגים שלו היו גדולים יותר. אני שמח שיצא לו, גם אם זה לתקופה קצרה, לחוות את ההישג של פיקוד על חטיבת הנח"ל. ללווייה שלו הגיעו הרבה מאוד חיילים, כי הוא נגע בכולם והיה איש של אנשים".

"אני חושב שהכבוד המועט הזה של להקדיש לו את המרוץ, זה הדבר שאני יכול לעשות בשבילו. אני רוצה להודות לו בהזדמנות הזאת על כל מה שהוא היה עבורי ועבור הרבה מאוד פקודים", מתרגש רס"ן שמעוני לסכם.