האחיות הקצינות שעבורן לוגיסטיקה היא שליחות משותפת

הן איבדו את אביהן בגיל צעיר, אבל ממשיכות ללכת יחד בדרכו. הכירו סא״ל שרון מסיקה-יוסף ורס״ן פז איפרגן-יוסף, אחיות, קצינות, מצטיינות – שלא מפסיקות את העשייה המסורה לזכרו של אבא ולמען חוזקו של צה"ל

24.02.22
מערכת אתר צה"ל

לפני 20 שנה נהרג סא"ל חיים יוסף ז"ל בעת מילוי תפקידו. הטרגדיה המשפחתית שפקדה אותן, הובילה את האחיות סא״ל שרון מסיקה-יוסף ורס״ן פז איפרגן-יוסף גם לבחור לשרת בחיל הלוגיסטיקה בתפקידי הליבה לאורך השנים.

"ספגנו מאבא את התשוקה לעבוד במקצוע, תוך אהבה אמיתית ורצון לתרום לחוזקו של צה״ל בכלל ההיבטים", מסבירות סא״ל מסיקה-יוסף, ראש מנהלת המרה״ס, ורס״ן איפרגן-יוסף, מפקדת מתחם המזון בבסיס ההספקה טירת כרמל של המרה״ס.

בשנת 2001, שלושה חודשים אחרי מותו של אביהן, הייתה זו שרון הראשונה להתגייס, והיא שירתה בבה״ד 6 כמדריכה במגמת נהיגה. ב-2005 התגייסה פז גם היא לצה״ל, ומשם החלו השתיים למלא תפקידים שונים וביצעו מגוון רחב של תפקידי שטח ומטה בהצטיינות רבה.

במהלך השירות המשותף בביסל"ח קיבלו האחיות אות הצטיינות מהרמטכ״ל על פועלן. שתיהן קיבלו אות הצטיינות באותה השנה ובאותו הטקס - זהו האירוע הראשון מסוגו בהיסטוריית צה"ל: ״אנחנו אחיות אשר קשורות אחת לשנייה בצורה בלתי רגילה - גורלנו שזור זו בזו״.

כיום, שרון מתעסקת בניהול פרוייקט המרה"ס, המהווה את אחד מהפרויקטים הגדולים במדינה; בעוד פז מפקדת מתחם המזון הצפוני ואחראית על ניהול שרשרת הספקת המזון ושינועו לכלל יחידות פצ"ן.

"לוגיסטיקה היא לא רק מקצוע", הן מדגישות, "היא האומנות של היכולת לתכנן ולבצע את השליחות שמאחורי הקלעים מתוך אהבה ומסירות לדרג הקצה המבצעי וכלל יחידות צה"ל".