אוריאל אשל ז"ל ועודד שתיל ז"ל שרתו כאנשי צוות במטוס קרב-הפצצה מדגם מוסקיטו. הטיסה המסכמת של קורס האימון המבצעי כללה טיסת לילה מעל לים התיכון והגעה לתקיפה במטווח עם שחר. לטיסה יצאו חמישה מטוסים בשני מבנים. את המבנה הראשון הוביל הטייס הוגו מרום (מייזל) ועמו הנווט שמואל כסלו (קיסילוב). מספר 2 של מרום היו הטייס אוריאל אשל ז"ל והנווט עודד שתיל ז"ל. מוביל המבנה השני היה דוד אורלי (הלר) ועמו הנווט יהודה כץ. מספר 2 של אורלי היה הטייס דוד גתמון (גוטמן) ועמו הנווט שלום שחורי (שקורי), ומספר 3 היה הטייס עירא שמואלי ועמו הנווט יעקב שלמון (סלומון).
אוריאל אשל ז"ל ועודד שתיל ז"ל המריאו בשעה 02:37, קשר העין בין מטוסם של הוגו מרום ושמואל כסלו לבין מטוסם של אוריאל אשל ז"ל עודד שתיל ז"ל אבד בשעה 04:32 לערך, כשהמטוס המוביל היה במרחק של כשישה קילומטר מערבית לחיפה. קריאות האלחוט למטוס החסר לא נענו.
אחרי המטוס הנעדר נערך חיפוש אווירי וימי. השתתפו בחיפוש האווירי מטוסי 17-B, הרוורד, דקוטה, מוסטנג ומוסקיטו. כמו כן השתתף בחיפוש מטוס חילוץ והצלה אמפיבי של חיל האוויר האמריקאי מדגם גרומן אלבטרוס שלצוותו הצטרך הנווט אברהם גולדרייך. בחיפוש הימי השתתפו שתי טרפדות של חיל הים (ט-203 וט-207), לפי דו"ח פעילות של חיל הים, או ספינה בשם MTD2086 בפיקוד שמעון כץ ובליווי טרפדת ט-208, לפי דו"ח ועדת החקירה של חיל האוויר. בעזרת הנחיה ממטוס הרוורד הספינה שבפיקודו של שמעון כץ משתה מהמים מול חוף ראש הנקרה שברים שזוהו בוודאות כחלקים מהמטוס הנעדר.