מסוקים ימיים נמצאים בשירות חיל הים מ-1985. משימות המסוק הימי הינן הגדלת מוטת השליטה והאופק של ספינות-הטילים, זיהוי מטרות ואפשרות ציונן לירי טילי ים ארוכי טווח. ביכולתו של המסוק לבצע גם משימות חיפוש והצלה, חילוץ עד 4 אנשים והעברת תחמושת במשימות ארוכות טווח.
מסוק ה"דולפין" הינו מתוצרת ארה"ב. המסוק הופעל על ידי שני טייסים וקצין מחיל הים. ערן ז"ל היה קצין סיור מוטס, של חיל הים, בצוות המסוק.
מסוקי ה"דולפין" שירתו בשורות חיל הים 12 שנה. הם הוצאו מהשירות בסוף 1996 ומסוקים חדישים נקלטו במקומם.
פירוט אירוע ההיעדרות-
ב-16 בספטמבר 1996, במהלך אימון לילי משותף עם 2 ספינות-טילים, נפל מסוק "דולפין" לים, כ-11.5 מייל צפונית מערבית לחוף בת גלים בחיפה. שלושת אנשי הצוות נהרגו מפקד הטייסת, סא"ל בכר בן ציון, טייס המשנה, סרן שחק סלע וקצין הסיור המטוס, סרן ערן גרביה, זכרם לברכה.
בחיפושים אחר המסוק, בהם שולבה גם צוללת ננס מחו"ל, נמצאו גופות שני הטייסים. גופתו של סרן ערן גרביה, קצין הסיור המוטס, לא נמצאה.