כך מתכוננים בסיירים לקליטת הטירונים של גדודי החי"ר הקל

בפעם הראשונה מאז הקמת מערך הגבולות, יתחילו טירוני הגדודים המעורבים את הכשרתם בסיירים: "מחכה להם הכשרה קשה אבל גם ערכית, שתדחוף אותם למקומות שלא ידעו שהם מסוגלים להגיע אליהם"

19.07.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

מחר יגיעו מאות לוחמות לעתיד לבקו"ם. הן יעברו את שרשרת החיול, יקבלו נעליי חי"ר אדומות ויעלו על האוטובוס בדרך אל בסיס ההכשרות החדש בסיירים. מחזור יולי הקרוב יהיו החיילים והחיילות הראשונים שיוכשרו בבסיס סיירים המשופץ, שהותאם במיוחד להכשרת הגדודים המעורבים.

בימים אלו ממש מקימים מתחם חדש בבסיס הכולל מטווחים וכיתות הדרכה, ומותאם לקליטת ולהכשרת גדודי החי״ר הקל. בסיס ההכשרה עתיד לקלוט מאות מתגייסים ומתגייסות, כאשר הכשרת היסוד תארך ארבעה חודשים ותכלול שדאות, לחימה בשטח בנוי, מקצועות המחלקה והפלוגה. מדובר בהכשרת יסוד חי״ר המותאמת למשימת ההגנה על הגבולות.

גדוד הטירונים והטירוניות העתידים להתגייס החודש יחולקו לארבע פלוגות - קרקל, ברדלס, אריות הירדן ולביא הבקעה. בראש ההכשרה עומד סא"ל ג'קי בן יקר, שהיה מג"ד קרקל.

"אני וכל הסגל מגיעים עם המון מוטיבציה", אומרת סגן דיה שפר, מפקדת פלוגת קרקל. "מאמינים שנצליח להוביל את הדור של הבא הלוחמים הערכיים והאיכותיים ביותר. בשבועות האחרונים אנחנו מרכיבים את ההכשרה, בונים מהלכי שיעור ומכינים את הבא"ח לקליטת החיילים - הכל במטרה שההכשרה הזאת תהיה הטובה ביותר".

סגן שפר, המשרתת בגדוד קרקל כבר חמש שנים, מדגישה את חשיבות המשפחתיות בתקופה הקשה של תחילת השירות הצבאי: "הגיוס זה שלב מוזר שכולם עוברים. אבל באיזשהו שלב זה קורה - והופכים למשפחה בזכות האינטנסיביות, הקושי והחוויות המשותפות. זה לא משהו שקורה בכל מקום, וזהו רגע מכונן בחוויה הצבאית. לא משנה איך מסתכלים על זה, החברים שלי מהטירונות הם החברים הכי טובים שלי עד היום. הם החברים האמיתיים שלי".

ולמתגייסות והמתגייסים הטריים מוסרת סגן שפר: "חשוב לי שידעו שהם באים לעשות תפקיד חשוב, וזאת גאווה אדירה. מחכה להם הכשרה קשה אבל גם ערכית, שתדחוף אותם למקומות שלא ידעו שהם מסוגלים להגיע אליהם".