הסמג"ד הראשון של גדוד ברדלס מסיים תפקיד

כשרס"ן אביב אוחנה התחיל את תפקידו כסמג"ד הראשון של גדוד ברדלס, הוא לא ציפה שהתפקיד ישנה אותו. לרגל סיום תפקידו, הוא מספר על המעבר לגדוד המעורב, על הביקורת וחילוקי הדעות ועל האחווה הקיימת בגדוד

26.10.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

רס"ן אביב אוחנה גדל ולמד בבאר שבע, התגייס לחטיבת גבעתי, יצא לקצונה וחזר לפקד בחטיבה הסגולה. בתפקידו האחרון בגבעתי היה מפקד פלוגה. אז הגיעה שעת הכושר לה חיכה - להיות חלק מהקמתו של הגדוד המעורב השלישי בצה"ל.

"ראיתי הזדמנות פז להיות חלק בפרויקט גדול כמו זה", מספר רס"ן אוחנה. "להקים גדוד חדש למרות חילוקי הדעות והביקורת, נראה לי כמו שליחות ואני שמח שלקחתי על עצמי את המשימה".

על תהליך ההקמה הוא מספר: "להתחיל מההתחלה זה לא פשוט. תוך כדי בניית ערכים ויסודות, לצד אתגרים מבצעיים, בנינו גדוד באמצע השממה".

בימים אלו מסיים רס"ן אוחנה את תפקידו ויוצא ללימודי תואר ראשון במסלול צבאי. בעוד כשנתיים יחזור אל המערכת הצבאית. "אני מרגיש שיש בי את הכוח והרמון לתרום למדינה, לשמור על הביטחון ועל התושבים".

כששואלים אותו על המשפחה שלו, הוא מחייך: "אשתי חווה איתי את מבצע צוק איתן והיא כבר התרגלה להכל. גם כשאני סוגר, המשפחה שלי איתי ובלי התמיכה שלהם כל זה לא היה אפשרי".

"זה גדוד שהוא משפחה אחת גדולה", מסכם רס"ן אוחנה, "כשאתה נמצא בגדוד אתה שוכח מכל הקשיים והבעיות, מתמסר למשימה ולחיילים. אני מרגיש שהתפקיד פיתח אותי ולמדתי המון. היום הגדוד הוא מהמובילים בצה"ל, דוגמה ומופת לחירות, שוויון ורעות. זוהי הפסגה אליה שאפתי ואני נפרד מהלוחמים והלוחמות בלב כבד".