לוחמי גדוד "ברדלס" משחזרים את "דגל הדיו". צפו בהכנות

לקראת הטקס לשחזור הנפת "דגל הדיו", שייערך באילת בשבוע הבא בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ערכו אתמול (רביעי) לוחמי ולוחמות גדוד ברדלס פעילות מיוחדת עם תלמידים מבתי ספר יסודיים בעיר, והכינו את הדגלים שיונפו.

15.02.18
אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל

 

ב-10 במרץ 1949, במסגרת מבצע "עובדה", כבשו חיילי חטיבת הנגב את מתחם משטרת אום רשרש (כיום אילת). בידם לא היה דגל ישראל מוכן להנפה, ולכן נאלצו להניף סדין לבן שעליו ציירו את הפסים הכחולים ומגן הדוד. תיעוד המעמד הפך לאחד מסמלי מלחמת העצמאות והדגל קיבל את השם "דגל הדיו".

לוחמי ולוחמות ברדלס, שהגיעו לבתי הספר "מצפה ים" ו"אופיר", לימדו את התלמידים על המבצע ושחזרו ביחד איתם, בעזרת סדין וצבעים, את הדגל, אשר יונף בחמישי הבא בטקס המיוחד.

"הילדים שאלו הרבה שאלות בזמן השיעורים על הצבא ועל התעסוקה שלנו ביום יום", אמרה סגן ליאור לאווי, מפקדת מחלקה בגדוד ברדלס. "הם התעניינו בסיפור של העיר שלהם ונהנו לצבוע איתנו את הדגלים".

"זה טוב שהילדים יכולים לראות מי שומר עליהם יום יום", היא מוסיפה, "בפגישה איתם הבנו בבירור שאנחנו האנשים שהילדים האלו סומכים עליהם. יש מי שמסתכל עלינו ובטוח שנגן עליו, ולכן היה חשוב לנו שיידעו שאנחנו כאן".