התרגיל המטכ"לי של מערך ההובלה בפיקוד דרום
התרגיל המטכ"לי שמאמן את כל מערך ההובלה בחיל הלוגיסטיקה בצה"ל הגיע השנה לפיקוד הדרום. בין פריקות להעמסות הפיקו במערך גם לקחים לשנים הבאות: "הפקנו לקחים רבים יותר לעתיד". צפו
חיל הלוגיסטיקה מהווה עמוד תווך מרכזי בפעילויות מבצעיות. השבוע נערך תרגיל היסעים מטכ״לי לבחינת כלל מערך ההיסעים בחירום. לראשונה בוצעו שני תרגולים יחד: תרגול המעבר משגרה לחירום של מרכז הובלה שכלל גיוס טלפוני ופיזי של משרתי המילואים ותרגיל צמ״ד מטכ״לי.
כחלק מגרף האימונים השנתי הוחלט להתמקד בתרגיל הנוכחי בגזרה הדרומית. במסגרת זו תורגל מודל מבצעי לריכוז הכוחות בגזרה ושיפור המוכנות לתכניות אופרטיביות. בתרגיל השתמשו לראשונה באופן מבצעי במערכת ״אטלס״ - מערכת תכנון ושליטה של מרכז ההובלה - אליה מכניסים נתונים, והמערכת נותנת הערכת זמן להובלה, צירים אופציונליים וניהול מעקב.
בתרגיל לקחו חלק היקפים גדולים של משרתים וכלי הובלה, כמו גם מעל מאה מובילי טנקים, ראשי גורר ורכבי ״סמי״.
"למרכז ההובלה חשיבות עצומה בחירום והוא מאפשר תפקוד של כלל הכוחות והמשימות בשטח", סיפר מפקד מרכז ההובלה, אל"ם רן קינן. "כדי להתכונן לתרגיל הכנו חמ"ל, שיעורי ציר, משטחי פריקה והעמסה שעליהם תרגלו כלי הרכב ואף חברנו לאנשים בשטח".
"רצינו לדמות את התכנסות כוחות המערך בזמן אירוע אמת", מדגיש את מטרת התרגיל, קצין הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום, אל"ם חיים מלכי.
לדבריו, בנוסף לתרגול, כדי לחסוך בעלויות ולצמצם את מספר ההובלות, כל המשאיות הובילו רכבים וטנקים שיצאו משימוש ומיועדים להשבתה: "במקום שהמערך יגיע שוב אל אותם המקומות בשביל להעמיס את הרכבים המושבתים החלטנו לצמצם במשאבים ולאחד את המבצעים".
"יש קשר ישיר בין האימונים שאנחנו מבצעים לבין ההצלחה במערכה הבאה", הוסיף אל"ם מלכי, "אני מאמין שזאת הזדמנות בשביל כולנו, למצוא את דרכי הממשק והעבודה הטובים ביותר. במהלך התרגיל הפקנו לקחים רבים לעתיד".