עצרת ההתייחדות השנתית של עוצבת "ראם"

16.10.17

עצרת ההתייחדות השנתית של עוצבת "ראם", חטיבת מילואים הכפופה לפיקוד הדרום, התקיימה לפני כשבוע באנדרטת הזיכרון בעין זיתים. הטקס נערך במעמד מפקד עוצבת הפלדה, תא"ל עודד בסיוק, קצין שריון ראשי, תא"ל גיא חסון, מפקד עוצבת ראם, אל"ם אוהד מאור, המשפחות השכולות, לוחמי ומפקדי החטיבה בעבר ובהווה ומשתתפים נוספים.

העצרת התקיימה בסימן 50 שנה למלחמת ששת הימים, בה לקחה החטיבה חלק משמעותי. ממבצע קדש ועד למבצע צוק איתן, לחמה החטיבה בכל חזיתות מדינת ישראל וצברה מורשת קרב מפוארת.

"לפני כחודשיים קיבלתי לידיי בגאווה גדולה את הפיקוד על החטיבה", אמר אל"ם מאור בנאומו. "חטיבה זו בנויה על ערכים רבים, שהמובילים בהם הם חתירה לניצחון, עמידה במשימה ורעות. האנשים שאני פוגש היום לראשונה - משפחות הלוחמים שנפלו לצד מפקדים ולוחמים מן העבר, מסמלים עבורי ועבור החטיבה את צו החיים ואת כוח הרצון להמשיך ולהגן על מדינת ישראל".

"הנני רואה בכם, המשפחות השכולות, חלק בלתי נפרד ממשפחתנו. אתם מהווים את יסודות המורשת המפוארת של החטיבה", הוא הוסיף סיכם: "אתגרים רבים עוד לפנינו. שכנינו אינם נחים לרגע מלהתכונן לקראת העימות הבא, ולכן עלינו מוטלת האחריות להיות מוכנים לכל אתגר שאליו נידרש במלוא העצמה, המבצעיות ורוח הלחימה, תוך שמירה על כבוד האדם. רק כך ננצח בכל מפגש עם האויב".